Skip to main content
gazdaságközigazgatás: magyartársadalom

A fogyasztók adatvédelmi és adatbiztonsági tudatosságának növelését segítő kutatást végez a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a DIMSZ – Adatvezérelt Marketing Szövetség

Szerző: 2022. november 7.No Comments

„A fogyasztók adatvédelmi és adatbiztonsági tudatosságának növelését segítő kutatást végez a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a DIMSZ – Adatvezérelt Marketing Szövetség, a kutatás a két szervezet közös, adattudatosságot fejlesztő programja keretében valósul meg – tájékoztatta az NMHH kommunikációs igazgatósága pénteken az MTI-t.

A közlemény szerint a DIMSZ – Adatvezérelt Marketing Szövetség elsődleges célja, hogy tagjai közreműködésével elősegítse a magyarországi adatvezérelt marketingkultúra fejlődését, tájékoztassa a közvéleményt az adatvezérelt marketingeszközök működéséről, előnyeiről, felelős használatukról és az érvényes szabályozásról.

Tevékenysége eredményes ellátása érdekében a DIMSZ évek óta rendszeres érdekegyeztetéseket folytat állami és civil szervezetekkel, a többi között az NMHH-val is – fejtette ki a közleményben Hivatal Péter, a DIMSZ alelnöke.

Az NMHH és a DIMSZ vezetői egyetértenek abban, hogy mindkét szervezet számára kiemelten fontos a fogyasztók adatvédelmi és adatbiztonsági tudatosságának növelése, és céljaikat hatékonyabban tudják elérni egy hosszú távú közös program keretében. Ezért együttműködésüket új szintre emelik – közölte Szabó László Zsolt, az NMHH médiapiaci együttműködési és kutatási igazgatója.

A program magában foglal egyebek mellett közös kutatásokat, amelyek legaktuálisabb és legrelevánsabb eredményei köré a tervek szerint szakmai fórumokat, podcast műsort és különféle kiadványokat szerveznek, valamint képzési anyagok részévé teszik azokat.

Az online tartalmak fogyasztóinak érdeke, hogy megismerjék és megértsék az online felületeken, alkalmazásokban megjelenő marketingkommunikációs tartalmak és azok kontextusának hátterében zajló működési mechanizmusokat.

Az együttműködő partnerek ezért elkötelezettek abban, hogy megadják az ehhez szükséges tájékoztatást a felhasználóknak, és emeljék az online tartalmak, szolgáltatások és reklámfogyasztás fogyasztói tudatossági szintjét, hogy a felhasználók az online megoldásokat magabiztosabban és hatékonyabban tudják használni a saját kényelmük és biztonságuk érdekében – hangsúlyozták a közleményben.

Az NMHH és a DIMSZ első közös kutatásának részletes eredményeit 2023 januárjában, az Adatvédelem Nemzetközi Napján tartandó szakmai rendezvényen ismertetik majd.

A kutatásban egyebek mellett olyan kérdésekre keresik a választ, hogy mennyire tájékozottak a felhasználók az adataik védelmét szolgáló lehetőségeket illetően, milyen mértékben használják ezeket, melyek a főbb tévhitek és bizonytalanságok, vagy milyen tényezők befolyásolják az adatmegadási hajlandóságot.”

Forrás:
Közös kutatással segíti az adattudatosság erősítését a hírközlési hatóság és az adatvezérelt marketing szövetség; Híradó.hu / MTI; 2022. november 4.