„A magyar közigazgatás korszerűségét méltatta a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára csütörtökön, az újszászi kormányablak átadásán.
György István elmondta: több mint 14,3 millió ügyfél kereste fel a kormányablakokat 2022-ben, akik 15,7 millió ügyet intéztek el, ami megközelíti a koronavírus-járvány előtti, 2019-es év rekordot jelentő számait. Hozzátette: a 2010–es választások után a kormány elkötelezett volt a magyar közigazgatás fejlesztésében. A kiegyezés óta nem volt olyan évtized, amikor ekkora fejlődésen ment volna keresztül a magyar közigazgatás – közölte. A kormányablak-projekt zászlóshajójává vált a közigazgatás fejlesztésének – jegyezte meg. Az államtitkár elmondta: a közigazgatásban 34 ezernél többen dolgoznak, akik az állam közhatalmi tevékenységének területi feladatellátói, és akik ügyfélbarát módon végzik munkájukat. Szólt arról, hogy az újszászi a 314. kormányablak az országban. A kormányablakokban több mint 2500 ügyet el lehet indítani, és a látogatók döntő többsége kifejezetten elégedett – számolt be. A jól működő közigazgatás gazdasági versenyképességi tényező. Az elmúlt több mint tíz éves időszak igazolta, hogy a közigazgatás paradigmát váltott – mondta.
György István kiemelte a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) szerepét a kormányablakok működésében. Elmondta, az online intézhető ügyek száma egyre bővül, valamint az új, mesterséges intelligenciát alkalmazó, önkiszolgáló ügyintézési pontok is elérhetővé válnak a legtöbb ügyfélszolgálaton idén. A kormányablakokban a MIA (Mesterséges Intelligencia Asszisztens) önkiszolgáló ügyintézési pontokon intézhető például a vezetői engedély és személyi igazolvány pótlása, anyakönyvi kivonat- és erkölcsi bizonyítvány igénylése – sorolta. A terminálok beüzemelése folyamatos, a következő hónapokban országosan több mint 300 kormányablakban lesz elérhető – számolt be.
…minden járásában van kormányablak, a csütörtökön átadott újszászi a tizenhatodik, a Jászságban pedig az ötödik.Beszámolt arról is, hogy 2022-ben több mint 480 ezer ember kereste fel a megye kormányablakait és több mint 530 ezer ügyet intéztek. Hozzátette: 2022 májusban kezdődött az újszászi beruházás, a munkálatok ideje alatt a NISZ Zrt.-nek köszönhetően minden héten egy kormányablakbusz ment Újszászra. Ebben az időszakban több mint 1600 ügyfél kereste fel ezeket a kiegészítő szolgáltatásokat – közölte. Elmondta: a kormányablakokban az ügyfélfogadási idő igazodik az emberek munkába járásához.
Kitért arra is, a tervek szerint egy hónapon belül kikerülnek a Braille- írásos dokumentumok a falakra, ami a vakok és gyengénlátók ügyintézését segíti. Az újszászi kormányablak is része ennek a programnak – tette hozzá.
…
Az eseményen részt vett többek mellett Bene János Zsolt, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. ügyélkapcsolati és ágazati igazgatója, Domokos Péter, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa és Borbás Zoltán, a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Közgyűlés alelnöe.k”
Forrás:
György István a magyar közigazgatás korszerűségét méltatta; Híradó.hu / MTI; 2023. január 19.