Skip to main content
informatikaszakirodalomszervezet

A kibervédelem és -reziliencia problémáinak oktatása játékalapú rendszerek segítségével

Szerző: 2023. február 5.No Comments

„A zárójelentés olvasói átfogó útmutatót találnak a játékalapú tanulási rendszerek megértéséhez, megtervezéséhez, fejlesztésükhöz, beépítésükhöz a szervezeti működésbe és az alkalmazásukhoz. A szerzői csoport közzéteszi összegyűjtött kollektív szakértelmét és a különböző, a kiberbiztonságot szolgáló, játékalapú tanulási rendszerek kifejlesztésére és tesztelésére irányuló saját tevékenységük során szerzett tapasztalataikat. Az útmutató olyan szakértőknek szól, akik a jelenlegi védelmi és oktatási, képzési és oktatási módszerek javítása érdekében a játékalapú tanulási megközelítésekre összpontosítanak. A jelentés kritikus információkat tartalmaz a játékok, a komoly játékok, a játékosítás, a szimulációk és a hadijátékok megértéséhez és megkülönböztetéséhez. A leggyakoribb fejlesztési problémákat és a kiberbiztonsági komoly játékprojektekből levont tanulságokat foglalja össze. A kiválasztott tervezési és fejlesztési módszereket részletesen megvitatják annak érdekében, hogy gyors iránymutatást nyújtsanak a komoly játékfejlesztés bevált gyakorlataihoz. Ezeket saját prototípus-fejlesztési tapasztalataikon alapuló esettanulmányokkal támasztják alá. A jelentés emellett kulcsfontosságú információkat tartalmaz azon szakértők számára, akik információt keresnek egy olyan szervezet átalakulási igényeinek megértéséről, amely a játékalapú tanulási rendszereket a nagyobb oktatási keretbe kívánja integrálni. Végezetül a jelentés tartalmazza a szerzők által a tanulmány során kidolgozott vagy megvizsgált, a kiberbiztonsággal kapcsolatos, játékalapú megközelítések taxonómiáját. A taxonómia áttekintést nyújt a kiberbiztonsági képzésre alkalmazandó, játékalapú tanulási módszerek teljes spektrumáról.”

Forrás:
Gamification of Cyber Defence and Resilience; NATO Science & Technology Office; STO-TR-SAS-129; ISBN 978-92-837-2402-5; 2022. december
PDF letöltése