Skip to main content
egészségügyközigazgatás: magyarközigazgatási informatika

Hiába az új időpontfoglalási rendszer, tömegesen maradnak távol a betegek a vizsgálatok során

By 2024. november 3.No Comments

„Majdnem minden ötödik foglalás esetén a páciens nem jelenik meg az adott időpontban a különböző vizsgálatokon. Pedig az időpontfoglalás nagyban megkönnyítheti a betegek és nem utolsósorban az egészségügyi rendszer tervezhetőségét.

Megkönnyíti az egészségügyi időpontfoglalást az EgészségAblak alkalmazás új funkciója, de majdnem félmillió időpont maradt kihasználatlanul az elindítása óta – közölte a Belügyminisztérium (BM) vasárnap az MTI-vel.

Azt írták, hogy az ingyenesen letölthető EgészségAblak applikáción keresztül július 1-jétől van lehetőség időpontot foglalni a járóbeteg-szakrendelésekre. Ráadásul a fejlesztés révén a felhasználók a lefoglalt időpontokat könnyedén összekapcsolhatják telefonjuk naptárával, ezzel megkönnyítve a mindennapi tervezést és az értesítések személyre szabását. Hozzátették, az applikáció újításának célja, hogy még gyorsabb és kényelmesebb időpontfoglalási lehetőséget biztosítson.

A rendelkezésre álló statisztikák azonban azt mutatják, hogy az időpontok jelentős része kihasználatlan marad. A közlemény szerint az új foglalási lehetőség bevezetése óta, mindössze három és fél hónap alatt: csaknem 2 millió 400 ezer időpontfoglalás történt, ebből 441 875 alkalommal azonban a páciensek nem jelentek meg a lefoglalt időpontjukban. Ez azt jelenti, hogy közel félmillió időpont maradt kihasználatlanul, amelyeket más betegek vehettek volna igénybe, ha időben értesülnek a szabad helyekről.

Fontos lenne a lemondás

A tárca közleményében hangsúlyozta, hogy a távolmaradások minimalizálása érdekében rendkívül fontos a foglalások lemondása, ha az érintett személy mégsem tud elmenni az időpontra. Hozzátették, hogy az EgészségAblak applikáció erre is lehetőséget biztosít, a beteg egy gombnyomással lemondhatja az időpontját. Így csökkenthető a fölöslegesen foglalt időpontok száma, és segíthető, hogy más páciensek hozzáférjenek az ellátáshoz.

Bízunk abban, hogy az új digitális megoldások, az EgészségAblak alkalmazás által kínált lehetőségek, valamint a tudatos hozzáállás hozzájárulhat a gördülékenyebb és hatékonyabb egészségügyi ellátáshoz – áll a szaktárca közleményében.”

Forrás:
BM: hiába az új időpontfoglalási rendszer, tömegesen maradnak távol a betegek a vizsgálatok során; Járdi Roland; Világgazdaság; 2024. október 27.