„Magyarországon is egyre nyilvánvalóbb, hogy az informatika a modern mezőgazdasági üzemek szerves részévé válik. Ehhez csak az első lépés az, hogy a gazdák egyre intenzívebben használják az internetet információforrásként. Ebben már jól állnak a magyar gazdák – állítja egy felmérés.
Online média a barázdában ■ A Kleffmann Group 2004 óta készít országos reprezentatív felméréseket a magyar gazdák internethasználati szokásairól. Az idei kutatásból – melyben 2000 gazdát kérdeztek meg – kiderül, hogy jelenleg a magyar gazdák több mint 60 százaléka használja az internetet – ez megfelel a felnőtt lakosság országos átlagának. Körükben az internetpenetráció az utóbbi öt évben közel másfélszeresére, 44 százalékról 62 százalékra nőtt. Érdekes adat, hogy az internetet használó gazdák művelik a magyar szántóföldi terület 85 százalékát.
…
A kutatás 2008. óta azt is vizsgálja, hogy milyen céllal használják az internetet a gazdálkodók, mely agrár-weboldalakat ismerik, és azokat milyen gyakran látogatják. Ebben sok változás történt az elmúlt években. Az internetet használó gazdálkodók közel háromnegyede napi rendszerességgel böngészik és e-mailezik.A nethasználatnak többségüknél szakmai céljai is vannak, bár a netezési szokásokban lényeges különbségek vannak a gazdálkodók iskolai végzettsége és a gazdaság mérete függvényében, sőt az egyes régiók között is számottevő különbségek mutatkoznak.
A hatóság az úr ■ Bár az állam által üzemeltetett mezőgazdasági oldalak a legnépszerűbbek, a szabályozási vagy pályázati hírek mögé folyamatosan zárkózik fel a szakmai információk gyűjtése, amiről az Agroinform.hu portál ismertségének növekedése tanúskodik. A netező gazdák többsége a hatósági oldalakat ismeri és rendszeresen látogatja is.
A mezőgazdasági információs portálok közül azonban egyelőre az Agroinform az egyetlen, amelynek ismertsége összemérhető a hatósági weboldalakéval. Számszerűsítve: kétharmada ismeri a Vidékfejlesztési Minisztérium honlapját és a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal weboldalát, míg az Agroinform.hu agrárportál szántóföldi területre vetítve 60 százalék fölötti ismeretséggel áll a lista harmadik helyén, majd az Agrarkamara.hu és a Mezohir.hu következik, megközelítve az 50 százalék körüli ismertséget.”
Forrás:
Nem csak traktoroznak, neteznek is a gazdák; Bitport.hu; 2012. október 25.