„A közigazgatás területén évtizedekkel megelőzzük Európát, ha ezt a reformot végrehajtjuk, hisz Portugálián kívül egy országban sem működik olyan rendszer, ahol már jelenleg 150 ügyet intézhetünk egy helyen és az ügykörök száma folyamatosan bővül – mondta Blaskovits Péter, a Békés megyei Kormányhivatal főigazgatója a Rádió Orientnek. Hozzátette: a magas szintű munka minél jobb elvégzéséhez 14 középfokú végzettségű dolgozójuk vállalta, hogy felsőfokú képesítést szerez.
2011-ben Békés megyében is megnyitotta kapuit a Kormányhivatal, amelynek élére még abban az évben kinevezték a közgazdász diplomával rendelkező Blaskovits Pétert. Az indulásnál 1400 fölötti létszámmal dolgozott a 14 szakigazgatási szerv integrálásával létrejött kormányhivatal, az átalakítások közben lecsökkent 936 főre és jelenleg 1376 fő az engedélyezett létszám. Az egységes szervezet létrehozása nem kis feladatot jelentett, hisz különböző hivatalokból, más-más munkakultúrával rendelkező emberek kerültek össze. A pénzügyi osztály létrehozásánál megkönnyítette ezt a feladatot, hogy a Munkaügyi Központ pénzügyi osztályából egységes állomány jöhetett át a rendszerbe.
Az ajtó nyitva áll nem kell bejelentkezni!
Ez az ügyfélbarát rendelkezésre állás a főigazgatót is jellemzi, aki nem várja el, hogy bejelentkezzenek sem a kollégái, sem az ügyfelek, ha éppen nem tárgyal, akkor bárki felkeresheti. Közvetlen kapcsolat jellemzi a munkavégzés terén, de a főosztályok ugyanakkor zárt, katonás rendben dolgoznak – mondta Blaskovits. Annak érdekében, hogy a munkájukat a lehető legjobban végezzék, a Kormányhivatal szakigazgatási szervei havonta főigazgatói értekezleten vesznek részt, itt hallják egymás beszámolóit, elmondják az előző időszak feladatait, megosztják tapasztalataikat. Kéthetente írásbeli beszámolót is készítenek a szakigazgatási szervek, így képben vannak ha bármilyen igény merül fel a működtetéssel kapcsolatban – hangoztatta a főigazgató. A szakigazgatási szervek és a helyi önkormányzatok szoros kapcsolatot tudnak ápolni a járási hivatalokon keresztül is.A járási hivatalok létrehozása szintén nem kis feladat volt: a humán állomány ismeretlenül került össze, a különböző önkormányzatokból más-más munkakultúrával érkeztek a dolgozók, de ugyanakkor egységes szakmai követelményeknek kell megfelelniük. Ezért itt is kéthetente, havonta szakmai konzultációt tartanak, hogy egységes legyen a munkakultúra, ez az idei év feladata – mondta Blaskovits Péter.
A KAB programra megfelelő számban jelentkeztek a kollégák és 14 középfokú végzettségű dolgozó vállalta, hogy felsőfokú képesítést szerez, ehhez a kormány támogatott oktatást biztosít. A már most is 150 ügykör intézése, ami folyamatosan bővül megköveteli a magasabb szintű képzettséget. Ezt a programot ha végrehajtjuk, évtizedekkel megelőzzük Európát, mert Portugálián kívül nincs kormányablakhoz hasonló egyablakos modern közigazgatás – szögezte le a főigazgató.
Az természetes, hogy a nagyobb városokban csapódik le az elintézendő ügyek többsége, így a békéscsabai okmányiroda a legjobban leterhelt. A kollégák a nagy mennyiségű információ elsajátításától tartottak a képzések előtt, de a vizsgák után megkönnyebbültek – ismerte el a Békés Megyei Kormányhivatal főigazgatója. Örömükre szolgál, hogy nem kaptak olyan kritikát, amely szerint romlott volna a munkájuk színvonala az átszervezés során. „Első az ügyfél” – ezt kell szem előtt tartani.
2014. január 1-jén mind a 14 helyszínen megnyílhat a Kormányablak Békés megyében, ehhez a beruházással kapcsolatos tervezésen túl vannak, most jöhet a fizikai megvalósítás. A szakmai háttér folyamatos képzéssel, dolgozók átcsoportosításával megoldható lesz, bár ehhez ingázniuk is kell a szakemberek egy részének – mutatott rá a főigazgató.”
Forrás:
Blaskovits: a közigazgatási átalakítása után évtizedekkel megelőzzük Európát; OrientPress; 2013. július 15.