„Több marketingvezető érzi bizonytalannak tudását a Big Data és a közösségi média üzleti technológiáival kapcsolatban, mint két évvel ezelőtt.
Hetven ország húsz iparágának négyezer topmenedzserét kérdezte meg az IBM, hogyan látja cége jövőjét, a fogyasztókkal kialakított kapcsolatát és a technológia szerepét az üzlet felvirágoztatásában. A kutatás különlegessége, hogy a mélyinterjúkon begyűjtött rengeteg adat értékelésében és az összefüggések feltárásában Watson, az IBM emberi nyelvet beszélő szuperintelligens számítógépe is segített. Míg Watson számára az ilyesmi rutinfeladat, úgy tűnik a marketingvezetők egyre elveszettebbnek érzik magukat a digitális dzsungelben. Két évvel ezelőtt egy hasonló felmérésben a marketingesek „csupán” 71 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nincs felkészülve a Big Data és az adatrobbanás kihívásaira, idén viszont már 100-ból 87 szakember válaszolta ugyanezt. Ugyancsak meglepőek a közösségi média használatáról feltárt vélekedések: ahelyett, hogy a marketingcélú közösségi megoldások gyors terjedése és népszerűsége magabiztosabbá tette volna őket, egyre többen vallják, hogy nincs elég tudásuk a lehetőségek kihasználására. A magukat felkészületlennek valló marketingvezetők aránya 2011 óta 68-ról 72 százalékra nőtt.
Önkritikus marketingesek, befolyásos fogyasztók
Elképzelhető, hogy a közösségi médiával kapcsolatos válaszok talán túlzott önkritikát jeleznek, hiszen a friss felmérésből kiderül, hogy a cégek egyötöde közösségi oldalakon is építi kapcsolatait a fogyasztókkal, négyötödük pedig a következő három-öt évben tervez intenzívebb kommunikációt hasonló csatornákon. Egyre fontosabbnak tartják a fogyasztók véleményét a vezérigazgatók is. A megkérdezettek csaknem fele úgy nyilatkozott, hogy számít rájuk vállalata üzleti stratégiájának kialakításában is, és a felmérés egésze alapján egyértelműnek látszik a trend, hogy a vásárlók, ügyfelek véleménye egyre többet nyom a latban. Olyannyira, hogy a vállalatvezetők szerint a fogyasztónak a cég üzletpolitikáját és jövőjét érintő stratégiai döntésekben ma már nagyobb a szava, mint az igazgatótanács tagjainak.Egy kutatás tanulságairól, élőben
A kutatásban felvetett problémák mellett a lehetséges megoldásokról is szó lesz november 5-én az IBM üzleti konferenciáján, az IBM Business Connecten. A rendezvényen az üzleti stratégiát újragondolásra késztető fogyasztóról, a vásárlók viselkedését és választásait megjósoló technológiákról, az informatika és a modern cégvezetés kapcsolatáról beszélnek majd az előadók. Választ adnak arra is, hogy miért jövedelmező az e-kereskedelem, hogyan érdemes elemezni a vásárlási szokásokat, mire jó a social computing, vagy épp mitől okosak az okos mérők és mekkora az IQ-ja egy okos városnak.A konferencia díszvendége és egyik előadója George Galambos, IBM Fellow, az IBM Global Services kanadai központjának technológiai vezetője lesz. A magyar származású szakember nevéhez fűződik több, üzleti vonatkozású technológiai megoldás és szabadalom, társszerzője a Patterns for e-Business című alapműnek, szakmai érdeklődése a kognitív számítástechnikától a cloudon át az intelligens városfejlesztésig terjed. A szakember IT szolgáltatások kora című key note előadását délután fél háromtól hallhatják az érdeklődők a Müpában.”
——————-
„Ahol az üzlet és az informatika találkozik
Miért jövedelmező az e-kereskedelem? Hogyan elemezzük a vásárlási szokásokat, ha a jövő trendjeit fürkésszük? Milyen orvosi diagnózisra képes a kognitív számítástechnika? Mitől okosak az okos mérők? És mekkora az IQ-ja egy okos városnak? Miért fejleszt a Google IBM technológiát? Mi az a social computing és mihez kezdjünk vele?
Ha kíváncsi, milyen válaszokat ad a technológia az üzleti világ kérdéseire, jöjjön el az IBM Business Connectre. Neves hazai és külföldi előadókkal, 15 perces fókuszelőadásokkal, interaktív kiállítással és sok-sok érdekességgel, programmal várjuk!
Időpont: 2013. november 5., 14.00
Regisztráció kezdete: 13:30.
Helyszín: Művészetek Palotája, 1095 Budapest, Komor Marcell u. 1., Üvegterem”
Forrás:
IBM: A fogyasztó megmondja; news4business; 2013. október 29.
Meghívó – IBM Business Connect 2013; IBM