„Négy éves munka eredményét bizonyítja az a 21. századi színvonalú ügyfélszolgálati helyszín, amit Füreden felavatnak – hangsúlyozta ünnepi beszédében dr. Szabó Erika.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium területi közigazgatásért felelős államtitkára elmondta, a céljuk az volt, hogy ügyfélbarát módon, udvariasan, szolgálatkészen és a lehető legtöbb ügyet egy helyen intézve szolgáljon az állam az ügyfelek számára.
A kormányablakok rendszere 2011-ben indult a megyeszékhelyekkel, megyei jogú városokkal és 29 ügykörrel. A cél a helyszínek és az ügykörök növelése volt. A füredi kormányablak országosan a 31. az újak közül, ahol reggel nyolctól est nyolcig lehet intézni az okmányirodai szolgáltatásokkal együtt a kormányablakokhoz telepített 265 ügykört. A cél a 2500 ügykör elérése, hogy mindent egy ablakos rendszerben lehessen intézni – mondta az államtitkár.
A kormányablak, az integrált ügyfélszolgálat egyik eszköze ahhoz is, hogy visszaszerezzék az állampolgárok államigazgatásban vetett bizalmát – mondta dr. Kovács Zoltán kormánymegbízott, a Veszprém Megyei Kormányhivatal vezetője. A kormányablak rendszernek köszönhetően nem kell hivatalról hivatalra járni, egy helyen, gyorsan, hatékonyan lehet elintézni az ügyeket. A veszprémi kormányablaknak eddig mintegy harmincezer, az egy hónapja megnyílt fűzfőinek ezer ügyfele volt. A nagyon pozitív visszajelzések annak is köszönhetők, hogy ügyintézők a munkához megfelelő képzést, a Balaton-parton nyelvi képzést is kaptak.
Az ünnepség zárásaként dr. Bacsák-Kovács Éva, balatonfüredi járási hivatal vezetője köszönetet mondott a Felső köz 2. szám alatt lévő, de a Kossuth utcáról nyíló kormányablak kialakításához kapott segítségért. Majd nemzeti színű szalag átvágásával hivatalosan is átadták a hivatalt.
A kormányablak valójában már reggel óta működött, de az ünnepélyes nyitás utáni első ügyfél dr. Bóka István polgármester volt, aki személyi igazolványának cseréjét intézte. A kormányablak megnyitásával megszűnt az okmányirodai ügyfélfogadás a polgármesteri hivatal épületében.”
——————-
„A Kormányablak megnövekedett ügyfélfogadási idővel, hétköznapokon 8-tól 20 óráig tart nyitva, ezentúl az okmányirodai feladatokat is itt látják el.
A polgármesteri hivatalban ezzel megszűnt az okmányiroda, ezentúl az igazolványokkal, útlevéllel kapcsolatos ügyeket is a megyei kormányhivatal kirendeltségén (Felső köz 2.) lehet elintézni.
A tavaly január óta működő járási hivatal az államigazgatási ügyek intézését végzi. Ide kerültek a gyám-és gyermekvédelmi, szociális igazgatási, családtámogatási ügyek, a köznevelési és egyes építésigazgatási feladatok, a menedékjog, az egyéni vállalkozói tevékenység engedélyezése, valamint kommunális, állategészségügyi, vízügyi hatáskörök illetve a szabálysértési ügyek és a helyi védelmi bizottságok vezetése.
Az okmányiroda átköltöztetésével a hivatal immár teljes körű, ügyfélbarát szolgáltatást nyújt.
A megyében összesen tíz járásközpontot állítottak fel. A Balatonfüredi Járási Hivatalhoz tartozó települések: Alsóörs, Aszófő, Balatonakali, Balatoncsicsó, Balatonfüred, Balatonszepezd, Balatonszőlős, Balatonudvari, Csopak, Dörgicse, Lovas, Monoszló, Óbudavár, Örvényes, Paloznak, Pécsely, Szentantalfa, Szentjakabfa, Tagyon, Tihany, Vászoly, Zánka.
A járások kialakításáról 2012-ben döntött a kormány. Takarékos, hatékony, modern és ügyfélbarát ügyintézés, ez volt a kormány célja a járások létrehozásával. A járások kialakításánál figyelembe vették a 30 km-en belüli elérhetőséget, a területi határokat, a leendő körjegyzőségeket illetve a települések érdekeit. A járások felállításával megtörténik az önkormányzat és államigazgatási feladat- illetve hatáskörök szétválasztása.”
Forrás:
Pozitív a fogadtatása a kormányablakoknak; Győrffy Árpád; veol.hu; 2014. március 25.
Megnyílt a füredi kormányablak : A Járási Hivatalba költözött az okmányiroda; balaton.vehir.hu; 2014. március 24.