Skip to main content
gazdaságinformatika

Bemutatták a HU-GO Mobilt

Szerző: 2014. április 21.No Comments

„Tavaly nyári elindulása óta az e-útdíj rendszer a fuvarozók visszajelzései, igényei alapján számos kényelmi funkcióval bővült. Az úthasználók rugalmasabb kiszolgálása érdekében most debütáló HU-GO Mobil alkalmazás elsősorban az alkalmi viszonylati jegyet vásárlók számára jelent megoldást. A HU-GO Mobil a Nemzeti Mobilfizetési Zrt., a és NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. által koordinált első fejlesztés, amely a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. számára készült.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NMF) a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-vel (NÚSZ), és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-vel (NISZ) közösen valósította meg azt az e-útdíj rendszerhez kapcsolódó legújabb, a felhasználók kényelmét szolgáló fejlesztést a HU-GO Mobil-alkalmazást.
Az Android, és iOS operációs rendszereken futó – és Windows Phone platformra is fejlesztés alatt álló – HU-GO Mobil-alkalmazás segítségével a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárművek megtett úttal arányos útdíj megfizetésére van mód. Az ingyenesen letölthető applikáció segítségével az útdíjat a járművezetők regisztráció nélkül virtuális bankkártyás fizetéssel téríthetik meg.

Az alkalmazás jelenleg elérhető verziója regisztráció nélkül biztosítja a viszonylati jegy megvásárlásának lehetőségét egyidejű bankkártyás fizetés mellett.

A HU-GO Mobil használata során a felhasználó a viszonylati jegyet a NÚSZ-tól vásárolja meg, mint egyetemes útdíjszolgáltatótól, az egyéb értékesítési csatornákkal megegyező mértékű díj ellenében. A viszonylati jegyet ebben az esetben is az úthasználat megkezdése előtt kell megváltani, és csak a kifizetést követően jogosít fel úthasználatra. Az adott útszakaszra utólag megváltott jegy jogosulatlan úthasználatnak minősül. Az egy irányba megváltott viszonylati jegy kizárólag a megtervezett útvonalra, egy irányban biztosít egyszeri úthasználati jogosultságot.

„Az a feladatunk, hogy elektronikus és mobilfizetési rendszert hozzunk létre, amelynek révén a közszolgáltatásokat könnyen, költséghatékonyan, országosan egységes feltételek között fizethetik ki a felhasználók. Olyan rendszert kell felépítenünk, amely a mobilfizetési piac szereplői számára nyitott, azaz a különféle mobil- és mobilfizetési szolgáltatók bármely, a mi rendszerünkön keresztül elérhető közszolgáltatás fizetésének lehetőségét nyújthatják ügyfeleik számára.A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. fejlesztései azonban nem állnak meg a parkolás és az autópálya használati díj mobilfizetésénél, hiszen a kormányzat a minap Társaságunkat jelölte ki a Nemzeti Elektronikus Jegy Platform, a NEJP megvalósítására. A NEJP lehetőséget ad arra, hogy olyan országos, komplex rendszer épüljön ki, amely integrálja a közösségi, és az egyéni közlekedéshez kapcsolódó közszolgálatásokat, így ténylegesen megvalósulhat, hogy Magyarországon az elektronikus és mobilfizetési szolgáltatások révén intelligens városok fejlődhetnek” – monda el Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.”

„Az útdíjszedési, egyetemes útdíjszolgáltatói és ellenőrzés-támogatási feladatokkal felruházott cégként az idei évben is a szolgáltatásközpontú fejlesztésekre helyezzük a hangsúlyt. A fuvarozói érdekképviseletekkel aktív szakmai kapcsolatot ápolunk, és ezen szervezetek, ill. a felhasználók visszajelzéseinek megfelelően egyre több kényelmi funkcióval tesszük felhasználóbarátabbá az e-útdíj rendszert. Kiemelten foglalkozunk továbbá a saját értékesítési hálózatunk bővítésén, szolgáltatási színvonalának további fejlesztésén, viszonylati jegy értékesítő automaták beszerzésén, valamint megkezdődött az e-matricás és e-útdíj ellenőrzési rendszerek integrációja is a hatékonyabb és gazdaságosabb működtetés érdekében” – nyilatkozta Szatmári-Margitai Gusztáv, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szolgáltatási igazgatója.”

„A NISZ Zrt. 2013. július 1-vel vette át annak szállítójától üzemeltetésre az e-útdíj rendszer központi informatikai infrastruktúráját, amely magában foglalja a teljes alkalmazáskörnyezettől a leszállított hardver eszközökig a teljes központi informatikai környezetet. A rendszer üzemeltetése mellett olyan, a szolgáltatással összefüggő igényeket is ki kell elégíteni, amely csak informatikai fejlesztéssel valósítható meg.

A NMF Zrt. és NISZ Zrt. közösen alkotta meg a most bemutatott HU-GO mobil applikációt a NÚSZ Zrt. számára, mely kimondottan egy az e-útdíjat igénybevevők kényelmét szolgálja. Az e-útdíj informatikai hálózatának fejlődése, illetve fejlesztése során, a kényelmi szolgáltatásokon túlmenően, újabb biztonsági funkciókat is beépítünk a rendszerbe, amelynek megvalósításában a NISZ Zrt., – mint release management – a folyamatokért is felelős szolgáltató folyamatosan közreműködik” – nyilatkozta Opre Zoltán a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. vezérigazgató-helyettese.

A HU-GO Mobil bemutatóján a résztvevők hangsúlyozták, hogy az eredményes megvalósítás egyik legfontosabb feltétele a három állami szervezet közötti hatékony együttműködés volt, melyet Veres Mihály, a NMF Zrt. vezérigazgatója példa értékűnek nevezett.”

Forrás:
Bemutatták a HU-GO Mobilt; HU-GO elektronikus útdíjszedési rendszer; 2014. április 17.
Viszonylati jegy vásárlása okostelefonról!