„A szolgáltató közigazgatásban nem érezhető hierarchia ügyfél és ügyintéző között.
Az országban 68., a megyében 4.-ként átadták pénteken a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Hajdúböszörményi Járási Hivatal Kormányablakát. A város önkormányzata mintegy 250 millió forintos beruházásra nyújtotta be pályázatát, amelyhez a kormányablakon túl több fejlesztés is tartozik, például a polgármesteri hivatal mögötti utca felújítása – fogalmazott Kiss Attila polgármester az ünnepségen.
2011 elején vette kezdetét az integrált intézményrendszer kialakítása uniós források bevonásával, 2014 februárjától nyitották meg a 264 ügytípusban intézkedő, minden nap 8 és 20 óra között az állampolgárok segítségére lévő szolgáltató közigazgatás tereit – fogalmazott dr. Baltay Tímea, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára. Az átadott pontokat eddig mintegy 600 ezer állampolgár kereste fel, elsősorban személyi igazolvánnyal, jármű- és lakcímnyilvántartással, valamint családtámogatásokkal kapcsolatos ügyekben. A kormányablak célja, miszerint biztosítsa az egyablakos kiszolgálást, megvalósulni látszik – tette hozzá.
Fantasztikus motor
– Azon ambíció, ezáltal fantasztikus motor hajtott bennünket, hogy etikus, kulturált, 21. századi minőségű, adófizetőkhöz méltó kiszolgálást szervezzünk meg, hiszen nem feledhetjük, a polgárok pénzéből működik, az ő érdekeit szolgálja a kormányablak – mondta Rácz Róbert, a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja.Kiemelte, hogy a város önkormányzata villámgyorsan felismerte ennek a fejlődésnek a lényegét, ezáltal párját ritkító együttműködést alakítottak ki.
A hajdúböszörményi polgármesteri hivatal bővítése során létrejött épületszárny 600 négyzetméteres, akadálymentes, lifttel felszerelt – mutatta be dr. Ficsor László hivatalvezető. Az ott dolgozók kormányablakos képzésen vettek részt, és vizsgát tettek, ezért az új épület garancia a szakszerű ügyintézésre – tette hozzá.
Oda a „szolgálati nézés”
A magyar kormány fixaideálja, hogy a kormányablakokban tükröződő állami működés fontos az ország versenyképessége szempontjából. Ne töltsön az ügyfél sok időt az ügyintézéssel, és ne kopjon feleslegesen az agysejtje, hiszen onnan siet tovább. Az új, szolgáltató ügyintézés egyik kulcsa, hogy megszűnik a hivatalnok évtizedekig berögzült „szolgálati nézése”, az ügyfélben gyomorideget generáló összevont szemöldök – tette hozzá Rácz Róbert.”
Forrás:
Szolgáltató lett a közigazgatás ; Hajdú Online; 2014. szeptember 12.