„2015-ben kiemelt cél a kormányablakrendszer teljes kiépítése és a települési ügysegédek munkájának fejlesztése – közölte Rigó Csaba. A Zala megyei kormánymegbízott elmondta, a szociális segélyezés átalakításával a kormányzat újabb feladatot szán az ügysegédeknek. A szakigazgatási szervek főosztályi szinten kormányhivatalba integrálásáról elmondta, így hatékonyabb lesz a működés, hiszen megszűnik az eddigi kettős irányítás, ami a kormányhivatal és a szakmai főhatóság részéről történt eddig.
Bővítenék Zala megyében a kisebb településeken működő ügysegédek portfólióját. Rigó Csaba rámutatott, az aprófalvas megyében 95 százalék felett van a rendszer által lefedett települések aránya. A szociális segélyezés átalakításával a kormányzat a jövőben további feladatot szán az ügysegédeknek, ugyanis várhatóan az állami, alanyi jogon járó támogatások intézése a járásokba kerül. ‘Terveink között szerepel, hogy az ügysegédek elektronikus módon gyűjtsék össze például a családtámogatási igényeket” – fejtette ki a kormánymegbízott.
A Rádió Orient műsorában Rigó Csaba kormánymegbízott kiemelte, az államreform folytatásának eredményeként egyszerűsödtek az eljárásrendek, olcsóbban működik a rendszer – hozzátette, a jövőben minden járásszékhelyen és számos nagyobb jelentőségű településen létesül újabb kormányablak. A 2014-es év a meglévő 2 mellé 3 új járási kormányablakot hozott a megyében, amelyek eddig közel 110 ezer ügyfelet fogadtak. A végállapotban – az önkormányzati kezdeményezés eredményeként létrehozott hévízi mellett – mind a 6 járási székhelyen is lesz kormányablak. A kormánymegbízott kiemelte, a megyei kormányhivatalok eredményesen pályáztak az energia-felújítási és infrastruktúra-fejlesztési kiírásokon: országosan szinten 17 megyei kormányhivatal nyert összesen 11,5 milliárd forintot.
Kormányzati célkitűzés, hogy minden háztartásban legyen szélessávú internet. Ezzel meglesz a technikai infrastrukturális feltétele az elektronikus ügyintézésnek. „A papíralap helyett folyamatosan megyünk át a digitális vonalra” – a kormányablak program folytatása mellett kiemelt cél a további ügyintézési helyszínek, az elektronikus ügyintézés, valamint a települési ügysegédek munkájának fejlesztése.
Újabb feladatokat jelent a szakigazgatási szervek integrációja
Az államreform második ütemének részeként megszűnik a megyei és járási szinten működő szakigazgatási szervek önállósága. Továbbá a kormányhivatalba integrálódik a környezetvédelmi és természetvédelmi felügyelőség, a Magyar Államkincstár, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár, valamint a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal feladatainak egy része is. Rigó Csaba rádiónknak úgy nyilatkozott, így hatékonyabb lesz a működés, hiszen – közvetítő nélkül – maga a kormánymegbízott hozza a rendelkezéseket. Egy járvány esetén például eddig az ebben kompetens szakigazgatási szerv a minisztériumtól és a NÉBIH-től kapta az utasításokat. Most a feladat címzettje a kormánymegbízott lesz, aki más területekről létszámot csoportosíthat át az utasítások megvalósítására – magyarázta Rigó Csaba.A bürokrácia további csökkentését irányozza a 21 napos ügyintézési idő tervezett 15 napra csökkenése. Az új feladatokkal további költségvetési források kerülnek a kormányhivatalhoz. Rigó hozzátette, a közalkalmazottaknak a kezdeti időszakban ugyanannyi bérért többet kell dolgozniuk. „A közigazgatásban is lesz bérrendezés, ehhez kapcsolódik a kormánytisztviselők életpálya-modellje, azonban először szűkebbre kell vonni a nadrágszíjat.”
A teljes interjút itt hallgathatja meg.”
Forrás:
Szociális támogatásokkal bővülne az ügysegédek portfóliója; OrientPress; 2015. január 6.