„Augusztus eleje óta elektronikus postaládával rendelkeznek a jogi személyek a közigazgatási szervekkel történő kapcsolattartás céljára. A bírósági küldeményeket azonban még nem elektronikus úton kapják kézhez, mert az igazságügyi tárca halasztást kért az újítás bevezetésére.
Novembertől azonban már a bíróságok, az igazságügyi minisztérium és a tárca más szervei is elektronikus úton fogják kézbesíteni a jogi személyeknek szánt küldeményeiket. A tárca ezen az úton fogja a fizetési meghagyásokat és a végrehajtási eljárásról szóló értesítéseket is kikézbesíteni.A hálózati és elektronikus szolgáltatásokért felelős nemzeti ügynökség (Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby– NASES) augusztus elsejével 322.974 elektronikus postaládát hozott létre a jogi személyek számára a hivatalos határozatok kézbesítése céljából. Mivel sok vállalat törvényes képviselője még nem rendelkezik chippel ellátott személyi igazolvánnyal – ami alapvető feltétel az elektronikus postaládába történő belépéshez – Peter Pellegrini, a kormány beruházásokért és informatizálásért felelős alelnöke átmeneti időszak bevezetését javasolta.
A jogi személyek törvényes képviselőinek nem kell azonnal jelentkezniük, de az év végéig aktiválniuk kell az elektronikus postaládájukat. 2017. január 1-től automatikusan aktiválásra kerülnek a postaládák a küldemények fogadására.
A kötelező aktiváció minden szlovákiai székhellyel rendelkező jogi személyre, illetve annak szervezeti struktúrájába tartozó szervezetre vonatkozik. Ez alól egyedül a kisvállalkozók és a természetes személyek képeznek kivételt. Az elektronikus postaládába küldött határozatok ugyanolyan jogi következményekkel járnak, mintha írásos formában kerültek volna kézbesítésre – a törvény által megszabott határidők teljesülését/lejártát is beleértve.”
Forrás:
Novembertől már elektronikus postaládákba érkeznek a bíróságok jogi személyeknek szánt levelei; Bumm.sk; 2016. augusztus 4.