„Az Innovation Excellence oldalán Brennan McEachran innovációs menedzsment szakember szembeállítja a folyamatos innovációra törekvés kultúráját az innovációs kihívások szervezésével, utóbbi hatékonysága mellett érvelve.
A kihívások és erőpróbák vezérelte innovációs folyamatok a következő fő pontokban térnek el a folyamatos innovációtól:
- Időkorlát. Véges idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy a kihívásokra az ezzel megbízott munkatársak választ fogalmazzanak meg javaslatként.
- Specifikus és fókuszált. Az innovációs kihívások nagyon szűk területtel (scope) foglalkoznak, jól meghatározott témával – olyannal, amelyre a munkatársnak megfelelő rálátása van.
- Forrásokhoz kötött. Az innovációs kihívásokra született válaszokra a vállalat előre hozzárendeli azokat a forrásokat, amelyek a megvalósítást segítik, így az eredmény gyorsan át tud menni a gyakorlatba.
A gamifikáció (gamification) nem csak arra alkalmas, hogy lelkesedést és elkötelezettséget váltsanak ki a kollégákból, hanem hatékony módja annak is, hogy időszerű ötleteket segítsen összegyűjteni jól meghatározott prioritások mentén. Alkalmazását indokolhatja még, ha betekintést akarunk nyerni egy adott probléma megoldásába, ha különös erőfeszítést akarunk elindítani vagy ha mindenkit el akarunk kötelezni egy adott részstratégiai cél mentén.
A siker fő elemeiként a szerző a következőket határozza meg:
- A fókuszt hangoljuk össze a szervezeti prioritásokkal.
- Fogalmazzuk meg explicit módon kérdést a kihívással kapcsolatban.
- Írjunk gyakran emaileket, feljegyzéseket, emlékeztetőket a résztvevőknek.
- Biztosítsunk forrásokat a megvalósításhoz.
Végeredményben a kihívások mentén megfogalmazott innovatív megoldások egyszerűek, költséghatékonyak és gyorsan megvalósíthatók lesznek.”
Forrás:
How to Run a Successful Innovation Challenge; Brennan McEachran; Innovation Excellence; 2016. szeptember 9. – Hegedűs Tamás ismertetése