„…Az azonnali fizetési szolgáltatás magyarországi bevezetésének három alapvető célja:
- A készpénzes fizetés gyorsaságával, folyamatos elérhetőségével és egyszerűségével vetekedő elektronikus fizetési szolgáltatás bevezetése, ezáltal elektronikus fizetési alternatíva teremtése a fizetési helyzetek minél szélesebb körében.
- Az innováció támogatása a pénzforgalmi piacon.
- Az egymással nem átjárható fizetési megoldások létrejöttének megakadályozása.
A fentiekkel összhangban az MNB megfogalmazott alapvető követelményeket az azonnali fizetési szolgáltatással kapcsolatban, amelyeknek teljesülnie kell annak érdekében, hogy az új infrastruktúra a lehető legnagyobb mértékben támogathassa a fenti célok elérését:
- folyamatos (24*7*365) működés;
- a teljes fizetési folyamat lebonyolítása néhány másodperc alatt;
- visszajelzés a tranzakció lebonyolításának eredményéről;
- a kedvezményezettnek jóváírt összeg azonnali és korlátozások nélküli felhasználhatósága;
- versenysemleges hozzáférés az alaprendszerhez;
- másodlagos azonosítók használata;
- fizetési szolgáltatások közötti átjárhatóság;
- kiegészítő szolgáltatások létrehozásának lehetősége.
…”
Forrás:
Az azonnali fizetési szolgáltatás működési modellje Magyarországon; Magyar Nemzeti Bank; 2016. december (pdf)