„A Facebook mintájára online vállalati közösségi szolgáltatások jelennek meg. Ezek látványosan javíthatják a csoportmunka hatékonyságát.
Miközben a legtöbb vállalatnál tiltják vagy korlátozzák a közösségi oldalak használatát munkaidőben, addig az innovatív cégek inkább kihasználni igyekeznek a Facebook-modellt. A vállalati közösségi megoldások ugyanis sok esetben lehetnek hasznosak. Látványosan kiküszöbölhetik például a sok száz, sok ezer fős cégekben a személyes kommunikáció buktatóit, az egyes részlegek közötti hiányos információáramlást.Sőt, a projektmenedzsment hatásfokát ugrásszerűen javíthatjuk egy olyan közösségi megoldás használatával, amelyben egyfajta „céges Facebook” módjára követhetünk projekteket, dokumentumokat vagy éppen eseményeket. Azaz, egyebek közt, valós idejű hírfolyamban, üzenőfalon láthatjuk a munkák állását, kollégáink tevékenységét.
Aranyláz ■ Az amerikai Gartner számai azt mutatják, hogy e téren most indult be az aranyláz: a piacelemző cég nem kevesebb mint 80 szállítót követ nyomon rendszeresen. Ezek közül félszáz online szoftverszolgáltatásként kínálja az alkalmazását. A Facebook sikere által inspirált sietség üzleti szempontból nem igazán érthető, hiszen az idén az elemzők globálisan is kevesebb mint 800 millió dolláros piaci lehetőséget látnak a vállalati közösségi szolgáltatásokban.
A Gartner azonban azt vetíti előre, hogy három éven belül a vállalatok ötöde már elsődlegesen ezeket a csatornákat használja a belső kapcsolattartásra, különösen a naptárral, csevegéssel és más kollaborációs megoldásokkal is felturbózott e-mail alkalmazások – mint a Microsoft Outlook vagy az IBM Lotus Notes – helyett. A Gmail és más webes e-mail szolgáltatások esetében már most tetten érhető a csökkenés, ahogyan a széles rétegek egyre inkább a közösségi oldalakat használják.
Hosszú távon – a Facebookon vagy a Twitteren felnőtt fiatal generáció tömeges munkába állásával – pedig teljesen átalakulhat a vállalati kommunikáció, hiszen számukra már ez lesz a kapcsolattartás természetesen módja – mutatnak rá a piackutatók.”
Forrás:
A Facebook sikere a vállalati csoportmunkát is felbolygatja, Bitport, 2011. március 2.