„Dinamikusan növekszik a bankoknál a mobiltelefonos applikációt használó ügyfelek száma, miközben az alkalmazásokat letöltők többsége aktívan használja is őket. A lapunknak nyilatkozó hitelintézetek további gyors növekedést várnak a piacon.
Tovább emelkedett az elmúlt hónapokban a mobiltelefonos banki alkalmazásokat használó ügyfelek száma a hitelintézeteknél, miközben az új folyószámla-szerződések szinte mindegyikéhez kapcsolódik már internetbanki szolgáltatás – derül ki a pénzügyi szolgáltatóknak a Világgazdaság kérdéseire adott válaszaiból. Az OTP Banknál az OTPdirekt SmartBank alkalmazásra regisztrált ügyfelek száma meghaladja a 200 ezret, miközben a netbankos hozzáféréssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya több mint 70 százalékos. Az újonnan szerződő lakossági ügyfeleknek pedig – közölték lapunkkal a hitelintézetnél – mindegyike rendelkezik internetbank-hozzáféréssel: a most kínált számlacsomagok jellemzője, hogy a netbank (illetőleg annak legalább a lekérdezőfunkciója) automatikusan kapcsolódik hozzájuk. Az OTPdirekt SmartBank szolgáltatás úgyszintén automatikusan elérhető valamennyi új ügyfél számára, az alkalmazásra regisztrálók száma pedig dinamikusan növekszik.
A K&H Banknak – tájékoztattak a pénzintézetnél – jelenleg 73 ezer aktív felhasználója van, vagyis olyan ügyfele, aki az elmúlt három hónap során belépett és tranzakciót hajtott végre a K&H mobilbankos alkalmazásában. A K&H-s lakossági folyószámlát vezető ügyfelek között 80 százalék körül mozog az e-bank-hozzáférést is igénylők aránya. A K&H munkatársai minden, újonnan nyitott lakossági folyószámlához ajánlják mindkét szolgáltatást, illetve minden GIRO-képes számlához rendelhető e-bank-szolgáltatás, így bármilyen számla nyitásakor adott a lehetőség azonnal vagy később is K&H-s e-bank/mobilbank szolgáltatást igényelni.
A CIB Banknál már 117 ezer ügyfél használja a mobilalkalmazást, közülük 101 ezer a lakossági, 16 ezer pedig kis-, közép- és nagyvállalat. A CIB Bank tapasztalatai szerint az ügyfelek 75 százaléka rendszeresen belép az alkalmazásba, és a belépők többsége végez is tranzakciókat. A CIB tájékoztatása szerint az ügyfelek körében a legnépszerűbb funkció az egyenleglekérdezés, illetve a tranzakciók áttekintése, mivel ezek rögtön a nyitóoldalon láthatók. Emellett az átutalást és a tavaly július óta elérhető mobilegyenleg-feltöltést, valamint a számla- és kártyaműveletekről tájékoztatást adó ingyenes push üzeneteket veszik igénybe a leggyakrabban a felhasználók. A mobiltelefonos csatorna jelentőségének növekedését mutatja, hogy a banknál közöltek szerint a lakossági eseti átutalások 28 százaléka – a darabszám alapján – már a mobilappon keresztül történik.
A CIB Bank egyébként a közelmúltban készíttetett reprezentatív felmérést a különböző banki csatornák használatáról, amely alapján óriási növekedési lehetőségek vannak a mobiltelefonos alkalmazásoknál. A kutatás szerint a bankkapcsolattal rendelkező magyar internethasználók 77 százaléka, közel 4 millió ember használ valamilyen mobileszközt (okostelefont vagy tabletet) internetezésre. Banki ügyeket ezzel együtt még kevesen intéznek az említett eszközökkel: bár a felmérés résztvevőinek 42 százaléka tisztában van vele, hogy a bankjánál van rá lehetőség, applikációt csak 19 százalék töltött le, és mindössze 11 százalék használja rendszeresen az alkalmazást.”
Forrás:
Nem is hinné, mennyire pörögnek a banki appok; Barát Mihály; Világgazdaság; 2017. augusztus 8.