„A Fejér Megyei Kormányhivatal által vezetett konzorcium 7 milliárd forint vissza nem térítendő európai unós támogatásban részesült a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00042 „A Kormányhivatal irányításának hatékonyabbá tételét biztosító háttér kialakítása” című kiemelt projekt keretében – tudtuk meg Dr. Simon László Fejér megyei kormánymegbízottól a projektindító konferencián.
Zöld-Nagy Viktória, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárságának helyettes államtitkára köszöntőjében kiemelte, hogy a projekt stratégiai célkitűzése a fővárosi és megyei kormányhivatalok hatékony irányításához szükséges információ és elemzési háttér biztosítása, valamint az elektronikus forma alkalmazásának elterjesztése a belső hivatali működés során. A fejlesztést a Fejér Megyei Kormányhivatal a Miniszterelnökséggel, valamint a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökséggel közösen alkotott konzorciumban valósítja meg.
Ezt követően Varga Gábor projektvezető tájékoztatójában kiemelte, hogy a fenti stratégiai cél megvalósítása érdekében, a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztési Operatív Program (KÖFOP) részeként, a projekt a fővárosi és megyei kormányhivatalok szervezeteinek belső működésével kapcsolatban hajt végre fejlesztéseket. Ennek részeként megvalósul az adattárház kialakítása gazdálkodási és működési adatkörökre; elemzési szolgáltatásokat alakítanak ki a különböző vezetői szintek igényeinek figyelembevételével.
Az összesen 217 helyszínen megvalósuló fejlesztésben érintett szervezetek az elsődleges államigazgatási helyszínekként funkcionáló kormányhivatalok és járási hivatalok, beleértve a kormányablak-hálózatot és a települési ügysegédeket is.
Az egységes irányítási struktúra kialakítása által korszerűsödnek a munkamódszerek, valamint az ország minden pontján azonosan magas színvonalú és egységes közigazgatási információszolgáltatások lesznek elérhetőek a fővárosi és megyei kormányhivatalok és szervezeti egységeik vezetői és munkatársai számára.Kloó Józsefné a projekt gazdasági vezetője hozzátette, hogy továbbfejlesztik a gazdálkodási rendszert, melynek keretében bevezetik az e-számla rendszert, megvalósulnak az ügyfelek fizetési lehetőségeinek bővítéséhez szükségek kormányhivatali szintű fejlesztések, valamint munkaállomásokat szereznek be a fejlesztések eredményeképpen. Így közvetetten csökkennek az ügyfelek (állampolgárok és vállalkozások), valamint a kormányhivatalok helyi és területi partnerszervezeteinek adminisztratív terhei, és (különösen az e-számlarendszer bevezetése által) kézzel foghatóvá válik számukra a gyorsabb és gördülékenyebb ügyintézés. A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg. A projekt megvalósításának tervezett határideje 2018. 12. 31”
Forrás:
A hatékonyabb kormányhivatalokért; Regio Regia; 2017. szeptember 29.