„A cél nem kevesebb, mint a kormányzati törekvésekkel összhangban egy koncentráltabb, áttekinthetőbb, és a korábbi évek pazarlásait megszüntető állami és közigazgatási rendszer kialakítása- mutatott rá az egykori közigazgatási hivatalt felváltó, a szakigazgatási szerveket humánpolitikai és gazdasági szempontból integráló új szervezet jelentőségére Széles Sándor. A kormánymegbízott hozzátette, emellett törekedni kell az ügyfélbarát hivatal felépítésére, az adminisztrációs terhek visszaszorítására és az állampolgári teendők intézésének felgyorsítására is. Utóbbi feladatokat látják el a kormányablakok, a megyében Győrben és Sopronban. Az integrált ügyfélszolgálatokon jelenleg 29 ügyet lehet intézni – a családi pótlék igénylésétől a vállalkozásalapításig – de a szolgáltatási kör egyre szélesedik, a jövőben például a pályázati lehetőségekről is lehet majd itt tájékozódni. A rendszer négy és fél hónapos működését pozitívnak értékelte a hivatalvezető, január elseje óta négyezer konkrét ügyet intéztek az ablakoknál, és további négyezer ügyben adtak tájékoztatást. A leggyakoribb ügytípusnak az ügyfélkapu, a gyermekgondozási segély, az anyasági támogatás, és a családi pótlék igénylése számít. Kiderült az is, hogy valóban egyszerűbbé és olcsóbbá válhat az államigazgatás működése, ahogy Széles Sándor fogalmazott: jelentős, éves szinten több százmilliós megtakarítást lehet elérni a gépjármű üzemeltetés, a takarítás, az őrzésvédelem, valamint az eszközbeszerzés területén”
Forrás:
Kormányhivatalok: egyszerűbbé és olcsóbbá válhat az államigazgatás, Győri Nap, 2011. május 13.