„Tízezren léptek be január óta a Kormányablak kapuján, a megyei kormányhivatal internetes portáljának látogatószáma pedig meghaladta a 460 ezret…
Hangzatos számok ezek a kormány általános hatáskörű, multifunkciós szabolcsi szervétől, amely születésekor a területi államigazgatás hatékonyságának és átláthatóságának javítását, valamint a „bürokratikus csápok” összehangolt és nem utolsó sorban költségtakarékos (együtt)működését tűzte ki célul az emberközpontúság jegyében, a „szolgáltató állam” szellemében.
Nem vitás: jelentős lépés ez a magyar államigazgatásban, hiszen ki ne vágyna arra, hogy ügyes-bajos hivatali ügyeit egy helyen, egy napon és lehetőleg „egy lapon” intézhesse el, ráadásul kényszer szabadnap nélkül, a késő estig tartó nyitva tartásnak köszönhetően? Az egyablakos ügyintézés sajnos még évekig várat magára, addig pedig párhuzamosan működik a régi és az új bürokratikus gépezet, ami nem éppen a spórolás és a hatékonyság irányába mutat.Egy dolgozóra kevesebb mint 10 ügyfél jutott 12 óra alatt
Az elismerésre méltó számadat láttán kissé méltatlan számítgatásokba kezdtem: a 10 ezer ügyfélnek 134 munkanapon összesen 8 kormánytisztviselő igyekezett a segítségére lenni. Naponta tehát átlagosan 74-en „néztek be” az Ablakon, így egy dolgozóra kevesebb mint 10 ügyfél jutott 12 óra alatt, az emberek felét ráadásul egy általános tájékoztatás után továbbküldték.
Úgy vélem, a Kormányablaknak mihamarabb az érdemi ügyintézések centrumává kell válnia ahhoz, hogy ne csak létezni, működni is tudjon.”
Forrás:
Tárd ki ablakod!, Palicz István, Szabolcs Online, 2011. július 14.