„…A bankkártya-piac emellett mindig tud újdonságokkal szolgálni, amelyek szintén hozzájárulnak a forgalom növekedéséhez. Az utóbbi időszakra jellemző elem például a gyors elektronikus fizetést biztosító PayPass „érintés nélküli” technológia bevezetése, amely egyszerűsége és gyorsasága miatt lett hamar sikeres. Friss újításnak számít nálunk a MasterCard Mobile alkalmazás, amelynek segítségével az ügyfél – a programot az okostelefonjára letöltve – sárga csekket fizethet be, mobil feltöltést végezhet, és fizethet is a bankkártyájáról. Az tehát a lényeg, hogy minél érthetőbb és egyszerűbb, univerzálisan használható eszközt adjunk a felhasználó kezébe, a fontos, hogy a kártya mögött álló folyó- vagy hitelszámla adott legyen.
A fejlődést pedig fenntarthatónak tartom, mert újdonságokból soha nem lesz hiány a piacon: jelenleg úgy tűnik, az okostelefonok tartogatják a legtöbb lehetőséget számunkra.
…
– A hazai bankkártya-piacon mik lehetnek a további fejlődés irányai, amelyek fenntartják a forgalom jelenlegi növekedési ütemét?”
– Több irányt is látok. Egyrészt a közeljövőben elterjedhet a más készülékek – például mobiltelefon – használata a fizetési forgalomban, amely hosszabb távon ahhoz vezethet, hogy az ügyfelek egy jelentős része már minden típusú tranzakcióhoz egy eszközt használ. Emellett továbbra is bízunk a bankkártyás fizetés további terjedésében, nem utolsó sorban az elektronikus kereskedelemben is, hiszen ez a terület eddig is nagyon dinamikusan, éves szinten 50 százalék feletti növekedést produkálva. Ehhez persze kell a bizalom, vagyis az, hogy a kártyaelfogadás az internetes kereskedőknél is elterjedjen. Ennek érdekében több projekt is fut Magyarországon, és bízunk abban, hogy a nagyjából 2000 hazai internetes kereskedőnél az elfogadási arány belátható időn belül közel száz százalékos lesz.– Az elfogadóhelyek számának növelése érdekében több kampány is indult az elmúlt években. Ezek nem is múltak el eredmény nélkül, ám a POS-penetráción még így is sokat lehetne javítani. Terveznek a jövőben is ilyen kampányokat?
– A POS terminálok kihelyezése kapcsán látni kell, hogy az igény a kártyabirtokosok felől jön, vagyis a kereskedőknek is alapvető érdekük, hogy lehetővé tegyék az elektronikus fizetést. A POS-terminálok számának gyors növekedése ellenére ugyanakkor valóban lehet még mit fejleszteni a piacon. A kutatásaink és a piaci tapasztalataink azt mutatják, hogy sok boltos elsősorban nem a kereskedői díjak miatt, inkább egyéb pénzügyi megfontolásokból vonakodik a bankkártyás fizetés bevezetésétől, a vásárlói igény ugyanakkor nagyban elősegíti a terminálok megjelenését az üzletekben…”
Forrás:
Komoly változások jöhetnek a hazai kártyapiacon, Világgazdaság, 2012. január 26.