„Átmenetileg nem tudja finanszírozni intézményeit a veszprémi önkormányzat, likviditási hitel felvételére kényszerül – mondta Scher Ágota, az önkormányzat pénzügyi irodavezetője.
Az MTI azért kereste meg az önkormányzatot, mert a helyhatóság levelet küldött a megyeszékhely szociális, oktatási és kulturális intézményeinek, e szerint „Veszprém megyei jogú város önkormányzata likviditási nehézségek miatt az intézményei részére átmenetileg a pénzügyi keretet nem tudja biztosítani, ezért további értesítésig az önkormányzat által nyújtott finanszírozás szünetel”. Mint írták, az intézmények ezen időszak alatt kiadásaikat csak a saját bevételeikből tudják fedezni.
Takarékos gazdálkodásra szólították fel az intézményeket; gazdálkodjanak fegyelmezetten, lehetőség szerint extrakiadásokat ne tervezzenek, csak olyan kiadásokkal számoljanak, melyek a saját bevételeikből megoldhatók – magyarázta a pénzügyi irodavezető.
Az önkormányzat bevételei az állami bevételekből, a normatív állami támogatásból, az adóbevételekből, az ingatlanértékesítési bevételekből, illetve a hitelből állnak – folytatta a szakember, hozzátéve: az adóbevételek megérkeztek, az ingatlanértékesítések most vannak folyamatban. A költségvetésben jelentős összeg, 780 millió forint az ingatlanértékesítésből származó bevétel, az ingatlanok nagy részére már van érdeklődés – tájékoztatott Scher Ágota. Közlése szerint a likviditási hitelszerződést – hárommilliárd forintról – hamarosan megkötik egy pénzintézettel.
A közalkalmazotti béreket kifizették, a járulékok rendben vannak, a hiteltörlesztést, kamatok fizetését rendezték, „komoly aggodalomra nincs ok” – mondta a pénzügyi vezető.”
Forrás:
Likviditási hitelt vesz fel Veszprém, HVG.hu/MTI, 2012. május 15.