„Mostantól nem üzenetrögzítő hanem online ügykezelő felület fogadja a veszprémiek panaszait. A Pannon Egyetem által fejlesztett rendszerben bármilyen bejelentést meg lehet tenni, a parlagfű veszélytől az úthibákig, vagy az illegális szemétlerakásig. A panasz útja innentől kezdve elektronikusan nyomon követhető, a bejelentőt SMS-ben is értesítik az ügy alakulásáról.
A Magyar Tudományos Akadémia (MTA) 2011-ben felmérést készített a hazai városok informatikai és információs társadalmi infrastruktúrájáról. A vizsgálat során a szakemberek figyelembe vették a kutatásban résztvevő települések adottságait és jellegzetességeit, majd a tapasztalatok alapján készítették el az egyes városok fejlesztési javaslatait.Úgy tűnik, volt mit javítani a veszprémi önkormányzat belső folyamatainak hatékonyságán, legalábbis egy elektronikus ügyintézést támogató rendszer bevezetése nagyban hozzájárulhat a kitűzött cél megvalósításához a döntéshozók szerint. Mindezt alátámasztja, hogy a Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata kutatás-fejlesztési megállapodás megkötésével megbízást adott a Pannon Egyetemnek a rendszer kidolgozására.
A városvezetők reményei szerint a platform elindítása az első lépése lehet Veszprémben egy teljesen elektronizált, az élet minden területére kiterjedő városi ügyintézési rendszer kiépítésében.
A fejlesztések hátterében az IBM Smart Cities – azaz Okos Városok – kezdeményezése is erősen mozgatta a szálakat, hiszen a vállalat biztosít bizonyos informatikai technológiákat Pannon Egyetem szakemberei számára.”
Forrás:
Okosodnak a városok, Deák Miklós, IT Business, 2012. június 1.