„Négy nap alatt több mint 3 700 ügyfelet fogadtak a kormányablakok, a kormányhivatalok integrált ügyfélszolgálatai. A legtöbb ügyintézés, több mint 400, ügyfélkapu nyitásával volt kapcsolatos – közölte a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkárság.
Január 3. és 6. között összesen 3 722 ügyfél fordult meg a kormányablakokban, legtöbben, 349-en egy budapesti kormányablakot, a Teve utcai ügyfélszolgálatot keresték fel, amely a Közép-Magyarországi Regionális Egészségbiztosítási Pénztár épületében működik.
Az integrált kormányzati ügyfélszolgálatokon, azaz a kormányablakokban ez idő alatt az ügyfelek többsége – 2 377 ember – általános kérdésekben kért tájékoztatást. A legtöbb ügyintézés, szám szerint 429, ügyfélkapu létesítésével kapcsolatban történt. Az induló ügykörök adataiból megállapítható az is, hogy legnagyobb érdeklődésre a pénzügyi támogatások igénylését lehetővé tevő ügykörök – gyes, gyed, anyasági támogatás – tartottak számot.
Ezen felül fokozott volt az érdeklődés aktuális kormányzati intézkedésekkel, így például a nők 40 évnyi szolgálati idő utáni nyugdíjba vonulásával, a magánnyugdíjpénztárakkal kapcsolatos ügyekkel, valamint az adórendszerbeli változásokkal összefüggésben.”
Forrás:
Nagy a roham a kormányablakoknál, Világgazdaság Online, 2011. január 12.