„Az első negyedévben 1253 ügyfél kereste fel a megyei kormányhivatal ügyfélszolgálati irodáját, a kormányablakot, melynek hatásköre március 1-jétől tovább bővült.
…
Alig több mint három hónappal ezelőtt alakult meg a kormányhivatalok. Az első negyedév tapasztalatairól a megyei kormánymegbízottat kérdeztük.– A kormányzati szándék szerint elsődleges fontosságú, hogy a közigazgatás ügyfelei hatékony, ügyfélbarát ügyintézési kultúrával találkozzanak – mondta Harangozó Bertalan vasi kormánymegbízott.
…
A kormánymegbízott elmondta: a legnépszerűbb ügytípus az ügyfélkapu létesítése, az integrált ügyfélszolgálati irodánál az első negyedévben 234 ügyfélnek végeztek regisztrációt. Az egyéni vállalkozói tevékenységgel összefüggő bejelentési kötelezettségek ma már kizárólag elektronikus úton végezhetők. E kérdésekhez a kormányablak munkatársai szakmai és informatikai segítséget is nyújtanak. Harangozó Bertalan hozzátette: az ügyfelek az elektronikus ügyintézéshez jelenleg kizárólag az integrált ügyfélszolgálati irodákban vehetnek igénybe segítséget.
A szombathelyi kormányablak családtámogatási kérelmet az elmúlt három hónapban 119 esetben vett át, az ügyfelek többsége családi pótlékot és anyasági támogatást igényelt. Az ügyintézők minden esetben segítenek a nyomtatványok kitöltésében, és az átvett kérelmeket még aznap elküldik a Magyar Államkincstárhoz.
Az ügyfélszolgálati irodák hatásköre márciusban tovább bővült, így már állampolgársági eljárás kezdeményezésére, és az Új Széchenyi Tervvel kapcsolatos tájékoztatásra is lehetőség van.”
Forrás:
Napi átlag húsz ügyfelet fogadott a megyei kormányhivatal, Prófusz Péter, Vas Népe, 2011. április 8.