közigazgatás: magyar

Szerethetővé formálná magát a kormány

Szerző: 2011. április 29.No Comments

„A Bell & Partners Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. szervezheti meg a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) lakossági tájékoztató kampányait 600 millió forint (480 millió forint plusz áfa) keretösszegben. A cég nyerte meg ugyanis a KIM médiastratégia-alkotási, médiatervezési és -vásárlási, reklámügynökségi, illetve online kommunikációs feladatok elvégzésére kiírt közbeszerzési eljárását – derül ki a tárca honlapján közzétett szerződésből. A megállapodás a keret kimerüléséig, de legfeljebb egy évig hatályos. A cég fogalmazza meg az üzeneteket és szervezi meg a kapcsolódó rendezvényeket is.

Kinyilatkoztatás helyett párbeszéd lesz
A következő időszakban a kormányzati kommunikáció célja, hogy az állam “újra bemutatkozzon” a közössége tagjainak, valamint az értékközpontú kommunikációval a kormányzati döntések és ez által a kormányzat is szerethetővé váljanak – áll a szerződés részét képező kommunikációs stratégiában. Ezt stabil értékrendet közvetítő üzenetekkel kívánják elérni (mint jó állam, erős gazdaság, ügyfélbarát közigazgatás). A kormányzati kommunikáció eddig alapvetően egyirányú volt, nem adott lehetőséget a visszacsatolásra, így számos üzenet nem ért célba, mert ezek a “kinyilatkoztatás” jellegű megnyilvánulások fokozták az emberek passzivitását és növelték a politikától való távolságtartásukat. A kommunikációban ezért olyan felületeket, platformokat nyitnának, amelyek teret engednek az interakciónak, és folyamatos visszacsatolási lehetőséget jelentenek.

Brandeket építenek
A kormányzati kommunikációs célközönség a “regeneráció”, a 18-25 éves korosztály, az aktív bázis, a 26-44 évesek, valamint a nők. A kommunikáció fókuszába két gondolatot helyeznek, a gazdaság erősítését (munkahelyteremtés, versenyképesség növelése) és a jó állam megteremtését célzó intézkedések hangsúlyozását – áll a szerződésben. A fő feladat, hogy az intézkedések köré brandeket építsenek, amelyeket az emberek egyértelműen a kormányhoz kötnek. Ilyen már megalapozott brand a Versenyképes Magyarország (munkahelyteremtés, Széchenyi terv, 16 százalékos szja bevezetése), a Jó állam (bírósági rendszer reformja, integrált ügyfélszolgálat-kormányhivatal, e-közigazgatás, racionalizált működés) és az Új Alkotmány. Felépítésre váró brand a kormányzati kommunikáció szerint a Működőképes egészségügy (az egészségügy a közvélemény-kutatások szerint a lakosság prioritási sorrendjében a második helyen áll), a Kulturált állam és a Zöld állam (a kultúrán keresztül, illetve a zöld intézkedésekkel széles rétegeket lehet megszólítani).

Olyan kifejezéseket használnak, amelyeket az emberek könnyen tudnak azonosítani és egyértelműen a nemzeti együttműködés kormányához lehet kapcsolni: a közösség (mint állam, EU) és a már bejáratott összefogás szavakat, a jó állam kifejezést (amit az ügyfélbarát, olcsó és hatékony közigazgatás jelképez, valamint tágabb értelemben használva a jó állam egy jó hely, ahol jó élni). A szocialista-liberális kormányok alatt elkoptatott reform szó helyett a megújulás, újjáépítés, együttműködés szavakat használják, amelyek a közösségi érzést is erősíthetik. A kormány arculatának erősítésére továbbra is használni fogják a már bevezetett, jobboldalhoz kötődő kifejezéseket, mint a nemzet, haza, erkölcs, felelősség és józan ész.”

Forrás:
Szerethetővé formálná magát a kormány, Domokos Erika, Napi Gazdaság, 2011. április 21.