„Felszállt a fehér füst az elektronikus útdíjtenderen: az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. a péntek esti órákban eldöntötte, hogy a sorban álló hat cég közül néggyel kezd tárgyalni a 6300 kilométer közutat lefedő díjrendszer szállításáról.
A 42 milliárd forint keretösszegű közbeszerzés következő szakaszában, papírforma szerint jövő szerdán a T-Systems Magyarország Zrt., a Getronics Magyarország Kft., a Kapsch Trafficom AG és a Kapsch Telematic Services Kft. párosa, valamint a China International Telecommunication Construction Corporation csapata állhat rajthoz. A döntés nem ment könnyen. Erre utal, hogy az ÁAK felrúgta a saját maga szabta határidőket: lapunk úgy tudja, a sztrádatársaság pénteken levélben arra kérte a pályázókat, hogy szakembereik 18 óráig „álljanak rendelkezésre”.
Az ajánlati dokumentációt azonban a jelzett időpontig egyetlen pályázó sem kapta kézhez. Az ÁAK Váci úti központjában még az esti órákban is tárgyaltak. A vita arról folyt, hogy a szlovák Towercom Infrastructure A. S. részt vehet-e a tender következő szakaszában. A részvételi jelentkezésekor leadott dokumentumok hiányosságainak pótlására négy pontban felszólított cég a hírek szerint nem tudta maradéktalanul teljesíteni a pályázat feltételeit. Egy, a megkövetelt szakmai tapasztalattal és végzettséggel rendelkező szakembert a társaság egy új, a jelentkezéskor megjelölt konzorciumi tagok sorában nem szereplő cég révén „hozott volna” csapatába.
Az új szereplő bevonásához azonban az ÁAK nem járult hozzá, álláspontja szerint erre a hiánypótlás keretében nincs lehetőség. Az útdíjtender jelentkezési szakaszának eredménye végül este nyolc óra után született meg. Az eredetileg versenybe szállni készülő nyolc cég közül a már korábban kizárt EFKON AG, a csütörtökön önként visszalépő Hungarian Motorway Konzorcium, és a Towercom csapata mellett még egy pályázó esett ki. A hírek szerint a referenciák hiánya lett a veszte az olasz IMET S.p.A.-nak is.”
Forrás:
Útdíjtender: Négyen tehetnek ajánlatot; Népszabadság; 2012. október 20.