Augusztusban diplomáznak a kormányablak ügyfélszolgálati munkatársai

„Télen kezdődik a kormányablak ügyfélszolgálati kollégáinak továbbképzése. A Nemzeti Közszolgálati Egyetemen zajló 319 órás tanfolyam 2013 augusztusában fejeződik be. Az ügyfélszolgálati képzés mellett 40 órás munkába illesztő, informatikai ismereteket adó képzésen is részt kell venniük a kollégáknak. A Rádió Orient műsorában Csonka Ernő helyettes államtitkár mutatta be az új képzési rendszert.

A Jó Állam megszületésével egy szolgáltató és ügyfélközpontú közigazgatási rendszer alakul ki. A többlépcsős folyamat végső célja a közel háromszáz települést magába foglaló kormányablak struktúra kialakítása – ismertette a 2013 decemberétől felálló új rendszert Csonka Ernő a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium helyettes államtitkára.

A kormányablak ügyfélszolgálati munkatársainak, 6500 kollégának a képzését a Nemzeti Közszolgálati Egyetem bonyolítja le. Az OrientPress Hírügynökség közigazgatási rádiójának vendége bemutatta a kiválasztás folyamatát: a 11 ezer jelentkező kiválasztása két szakaszban, egy elektronikus teszt kitöltése és egy személyes meghallgatás után történt. Csonka fontos elemként beszélt a stressztűrő képességről és a problémás helyzetek gyors felismerését és kezelését is kiemelten kezelendőnek tartotta. A szakmai tudás folyamatos frissítése mellett a jókedv és a mosoly is fontos.

A képzés decemberben indul, a köztisztviselők jövő év augusztusában szerezhetnek diplomát – emelte ki a vendég. A 319 órás képzés két részből áll: jelenléti képzésből a megyeszékhelyeken és egy e-learning felkészülési időszakból. A felsőfokú végzettségűek szakirányú továbbképzésként, míg a középfokú végzettséggel bírók minősített közigazgatási továbbképzésként végezhetik el. Csonka kiemelte, ennek ellenére a tanagyag, a követelményrendszer és a vizsgarendszer ugyanaz lesz. A helyettes államtitkár hozzátette, jelenleg zajlik a továbbképzési megállapodások megkötése. A téli képzésre ugyan csak közszolgálati jogviszonnyal bírók jelentkezhettek, a jövőben ez nem lesz feltétel.

Az ügyfélszolgálati képzés mellett munkába illesztő képzésen is részt kell venniük a kollégáknak. Ez a képzés 2013 szeptemberétől indul el. Csonka elmondta, a hallgatóknak aktuális ismeretekkel kell rendelkezniük az informatika terén. „Az új alkalmazásokat elméletben és gyakorlatban is használniuk kell” – emelte ki.

Csonka Ernő helyettes államtitkár az egységes irányítás fontosságára is kitért. „Az információ megléte mellett a gyakorlatnak egységesnek kell lennie. Ezt folyamatos munkaértekezletekkel kívánjuk elérni” – hangsúlyozta. Emellett a több milliárd forintos uniós források ésszerű és hatékony felhasználására kell odafigyelni – zárta szavait a vendég.”

Forrás:
Augusztusban diplomáznak a kormányablak ügyfélszolgálati munkatársai; OrientPress; 2012. december 1.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar
Kiemelt szavak: , , , , .
Közvetlen link.