közigazgatás: magyar

Százezer ügyfélnél tartanak a budapesti kormányablakok

Szerző: 2013. február 1.No Comments

„A budapesti kormányablakok százezredik ügyfelét köszöntötték csütörtökön Újbudán, ahol átadták az új ügyfélszolgálati irodát is. Az eseményen ott volt Szabó Erika területi közigazgatásért felelős államtitkár is.

Pesti Imre budapesti kormánymegbízott a rendezvényen arról beszélt: a kormány, a minisztérium és a kormányhivatal is fontosnak tartotta, hogy a dél-budai régió ellátása biztosított legyen, ezért új helyen, a XI. kerületi Budafoki úton hoztak létre egy új kormányablakot a földhivatal épületében.

A kormánymegbízott szavai szerint nem egyszerűen áthoztak egy ügyfélszolgálatot, hanem jelentős bővítés is volt: közel ötven százalékkal nőtt a kiszolgáló ablakok száma, így jóval több ügyfelet tudnak fogadni, európai körülmények között.

Szólt arról is, hogy országosan több mint hatszázezer ügyfél járt már megalakításuk óta a kormányablakoknál, Budapesten pedig csütörtökön köszöntötték a százezredik ügyfelet. A nő egy emléklapot és Magyarország Alaptörvényének díszkiadását vehette át.

Szabó Erika területi közigazgatásért felelős államtitkár ismertette: két évvel ezelőtt országosan 29 helyszínen – megyeszékhelyeken, megyei jogú városokban – indult el a kormányablakos ügyintézés, Budapesten négy helyszínen működik kormányablak. Hozzátette: év végére több mint 300 helyszín lesz, minden járásszékhelyen és olyan településen, ahol most okmányiroda működik.

Az államtitkár kitért arra is, hogy jelenleg 62 ügytípust lehet a kormányablakoknál intézni, ez a szám több mint kétezerre emelkedik majd. “Nem kell majd külön földhivatali ügyfélszolgálatra menni, nem kell külön a munkaügyi kirendeltség ügyfélszolgálatát megkeresni, bár átmeneti időre párhuzamos működtetést tervezünk” – mondta Szabó Erika, aki utalt arra is, hogy méréseik szerint 98 százalékos az ügyfelek elégedettsége.”

Forrás:
Százezer ügyfélnél tartanak a budapesti kormányablakok; Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium; 2013. január 31.