Szolnokon is megnyílt a második generációs Kormányablak

„Jászfényszaru után megnyílt az átalakított Szolnoki Járási Hivatal Szolnoki Kormányablaka is.

Az egyablakos ügyintézési rendszer új modelljeként 2011. január 1-jén az ország 29 helyén, így a megyeszékhelyen is megkezdték működésüket a Kormányablakok. Az új második generációs szolnoki kormányablak átépítése január 20-án kezdődött meg és alig két hónap után ma már birtokba is vehették az ügyfelek.

A kormány döntése nyomán megvalósuló hálózat kormányablakai a járási hivatalokban is helyet kapnak, amelyek az okmányirodák bázisán jönnek létre. A második generációs kormányablakok egységes arculattal, egységes ügyfélfogadási idővel, folyamatosan bővülő ügykörszámmal, korszerű informatikai háttérrel és akadálymentesített környezetben fogadják az ügyfeleket.

Az átalakított szolnoki Kormányablak megnyitási ünnepségén Balatoni Monika társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkár elmondta; nemcsak struktúrájában, hanem kultúrájában is átalakult a magyar közigazgatás. Az állampolgár a Kormányablakban találkozik az államigazgatással és ezen a találkozáson azonnal leszűrheti, hogy az állam milyen minőségben szolgálja ki őt. Ezért is fontos a szemléletmód megváltoztatása. Az új, ügyfélközpontú közigazgatásban az ember a fontos. A szellemi léptékváltás a képzések során valósulhat meg, amely a Nemzeti Közszolgálat Egyetem irányításával történik. Ez az új közigazgatás azonban nemcsak ügyfélbarát, hanem hatékony és európai színvonalú is- mondta Balatoni Monika Szolnokon.

Dr. Kállai Mária kormánymegbízott arról beszélt, hogy az átalakítás megtörtént, a rendszer működik, amellyel az ügyfelek is elégedettek. 2013-ban a kormányablakok ügyfeleinek elégedettségét mutató mérés alapján a válaszadók 94%-a mondta, hogy ügyintézése során már nincs nehezítő körülmény. A várakozási idő kevesebb, mint 5 perc, és az ügyét általában negyedórán belül el tudták intézni és még az ügyintéző is kedves, udvarias. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nincs tovább feladatunk. A jövő feladata pedig az, hogy ezt az elért eredményt megtartsuk és folyamatosan fejlesszük azt.

Az egységes Kormányablak hálózat már teljesen akadálymentes. Az átalakítás kezdetén a megyei kormányhivatal is kikérte a fogyatékos egyesületek véleményét, akik építő javaslataikkal járultak hozzá a fejlesztéshez. Az átépítés során a látássérültek számára vezetősávok létesültek, a mozgássérültek pedig mindenütt teljesen akadálymentesen közlekedhetnek és kerekesszékből is könnyen elérhetik a hívógombokat.

Vetési Iván a KEKKH elnöke arról beszélt, hogy a korszerű közigazgatás feltétele az adatok gyors és pontos áramlása, valamint a korszerű ügyfélhívó- és irányítórendszer kiépítése. A hivatal szakemberei a megyei kormányhivatalok szakembereivel együtt végzik ezt a nem könnyű feladatot.

Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere kiemelte, a város több éve dolgozik a szolgáltatói kultúra fejlesztésén. A szolnokiak visszajelzései pozitívak erről a folyamatról, amely megerősíti a város vezetését abban, hogy jó irányba haladnak. Örömmel tapasztalta, hogy a közigazgatásban zajló szemléletmód váltás az önkormányzati rendszerből a járási hivatalokba került munkatársak mindennapi tevékenységében is fontos szempont. Hiszen az önkormányzatiság és az államigazgatás partnerei egymásnak, közös céljuk a „köz jó” szolgálata.”

———————–

„A közigazgatás-fejlesztési program névadója, Magyary Zoltán is büszke lenne az utódokra – mondta a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkára a megújult Szolnoki Kormányablak átadó ünnepségén. Balatoni Monika szerint ma már a gyorsaság, a kedvesség, a kulturált ügyintézés jellemzi a közigazgatást, amelynek középpontjában az ügyét intéző állampolgár áll. A fejlesztés 227 millió forintba került.

A látássérültek éppúgy elboldogulnak a megújult Szolnoki Kormányablakban, mint azok, akik mozgásukban korlátozottak. Sőt, a fogyatékkal élők véleményét is kikérték a teljes körű akadálymentesítést is magába foglaló átalakítás során. Mindemellett az egységes stíluselemeket magán hordozó tágas és átlátható ügyféltereket alakítottak ki, ahol kiválóan felkészült ügyintézők várják az ügyes-bajos dolgaikat intézőket. Ez is része annak a szemléletmód-váltásnak, amely a közigazgatás átalakítását jellemzi 2010 óta – mondta az átadó ünnepségen a szaktárca államtitkára. A Szolnoki Kormányablak az adatok alapján – úgy tűnik – jó úton jár, hiszen a lakosság és az ügyfelek számának arányában az országban a második helyen áll – ezt már a megyei kormánymegbízott mondta. Dr. Kállai Mária szerint a visszajelzések alapján az ügyfelek 94%-a elégedett a szolgáltatással és annak minőségével. Összesen 8 munkaállomást alakítottak ki. 5 helyen kormányablakos és okmányirodai ügyeket lehet intézni, három ablaknál pedig a nyugdíjbiztosítási igazgatóság munkatársai várják az ügyfeleket, továbbra is hétfőtől péntekig 8 és 20 óra között.”

Forrás:
Szolnokon is megnyílt a második generációs Kormányablak; Jászság Hírei; 2014. március 19.
Szolnoki Kormányablak átadó ünnepség ; Szolnoktv; 2014. március 18.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar
Kiemelt szavak: , , , , , .
Közvetlen link.