közigazgatás: magyarközigazgatási informatika

Második generációs kormányablak nyílt Ferencvárosban

Szerző: 2014. október 10.No Comments

„Második generációs kormányablak nyílt Ferencvárosban, a kerület egyik legforgalmasabb helyén, a Soroksári úton lévő TESCO hipermarketben. A közigazgatási reformmal sikerült újradefiniálni állam és polgár viszonyát, mely akár egy kormányablakba betérve is rögtön érezhető – mondta Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár a megnyitón. Bácskai János, a IX. kerület polgármestere hangsúlyozta, az új ügyintézési pont ezentúl segíti Külső-Ferencváros lakóit a gyorsabb ügyintézésben.

Az Orbán-kormány 2010-ben újra kívánta szabályozni az állam és az állampolgárok viszonyát, mivel a hivatalok elrettentőek, az ügyintézés nehézkes volt. Először a központi közigazgatás átstrukturálása, majd a különböző hatósági szervek kormányhivatalokba integrálása történt meg, mely nem mennyiségi összevonást jelentett hanem egy teljesen más minőség jött létre általa – emelte ki köszöntőjében Kovács Zoltán, a Miniszterelnökség államtitkára.

Elmondta: már 264 ügykörben zajlik ügyintézés egy helyen úgy, hogy a kormányablakok ügyfélbarát, segítséget nyújtó kapcsolatot alakítanak ki az állampolgárokkal. A statisztikák azt mutatják, jelentősen megemelkedett az elégedettségi mutató. Az ügyfajták száma folyamatosan bővül, melyhez képzést biztosítanak az ügyintézőknek.

A jövőben pályaudvarokon is intézhetünk ügyet
Az államtitkár tájékoztatott: a tervek szerint minden kerületi hivatalnál kell, hogy legyen legalább egy kormányablak, valamint a MÁV-val együttműködve a Déli-, a Nyugati- és a Keleti pályaudvarokon is kormányablakokat alakítanak majd ki. Jelezte továbbá, hogy a Nemzetgazdasági Minisztériummal is együttműködnek, vidéken 19 helyen a munkaügyi kirendeltséggel együtt nyitnak kormányablakot.

Kovács Zoltán hozzátette: folyamatosan alakítani kell a közigazgatás szervezetrendszerét, hogy minél hatékonyabban tudja szolgálni az állampolgárokat és az államot. Az eddigi tapasztalatok nem kerültek politikai viták középpontjába azért, mert az eredmények magukért beszélnek.

Nagyszabású informatikai fejlesztések zajlanak
A közeljövőben jelentős informatikai fejlesztésekkel a különböző szakrendszerek is átjárhatók lesznek, megkönnyítve és meggyorsítva ezzel az ügymenetet.
Az informatikai fejlesztések által jut el a hatékony ügyintézés lehetősége az aprófalvas térségekbe is, mivel az ügysegédi-rendszer ‘kis kormányablakokat’ visz le egy számítógép és nyomtató segítségével. Így már helyben is lehetőség nyílik kérelmek beadására. A rendszer már felállt, csak a technikai részén kell még javítani – szögezte le Kovács.

Nagy erőkkel dolgoznak továbbá azon, hogy a vállalkozói szféra számára további lehetőségeket nyissanak az Ügyfélkapu rendszeren belül.

Az OrientPress kérdésére Bácskai János elmondta: eddig mindösszesen a Bakáts téren folyt komplex ügyintézés, és néhány ügyet egy bevásárlóközpontban is lehetőség volt intézni. Az új kormányablak megnyitásával viszont mostantól olyan otthon lehet Ferencváros, ahol napi 12 órában minden igényt kielégítő szolgáltatás áll a lakók rendelkezésére.

A polgármester kifejtette: Ferencváros egy 60 ezres lélekszámú kerület, és e létszámhoz nagy terület járul. Külső-Ferencváros és a József Attila lakótelep is messze esnek a Bakáts tértől, a most megnyíló Soroksári úti kormányablak viszont nagyon jó helyen van, sokan járnak oda vásárolni a hipermarketbe.

Bácskai megjegyezte: mivel a József Attila lakótelep egyfajta ‘város a városban’, oda még – ha egyszer lesz erre forrás – el tudna képzelni egy kormányablakot, hiszen a ferencvárosiak egyharmada ott lakik és az utazás sem a legegyszerűbb a központ felé.

A rendszer folyamatosan igazodik az igényekhez
‘Valóban minőségi változás történt azzal, hogy a járási rendszer kialakult, hogy a kerületi hivatalok is megnyíltak, s a kormányablak program keretében az állam immár széleskörű szolgáltatást nyújt’ – mondta el a ferencvárosi megnyitón György István, budapesti kormánymegbízott. Hozzátette: cél, hogy a bürokrácia-csökkentő habitus az elkövetkező lépéseket jellemezze. Kiemelte: az országosan kiépülő rendszer folyamatosan frissül és igazodik az igényekhez. ”

Forrás:
Immár Ferencvárosban is egyszerűbb az ügyintézés; OrientPress; 2014. október 10.