Utcabútorok és okos város

„Szelei Szilárd, a JCDecaux Hungary kereskedelmi és marketing vezérigazgatójának előadása a Media Hungary konferencia első napjának délutánján arról szólt, hogyan segítheti elő egy utcabútor az információáramlást.

A 21.század a városokról fog szólni – kezdte előadását Szelei Szilárd -, már 21 olyan város van a világon, amely 10 millió főnél több lakossal rendelkezik. A 600 legnagyobb város létjogosultsága vitathatatlan, hiszen a globális GDP 60%-t állítják elő. Az intelligens városokban és a világon 2020-ra 50 milliárd összekapcsolt eszköz lesz.

Szelei Szilárd beszélt az okos város koncepcióról, amely a jelen lévő technológiákat használja fel az élet megkönnyítése érdekében. A városi vonzerők közül kiemelte a közlekedést, a turizmust és a telekommunikációt. Létrehozták a Small Cell-t, egy városi mini adótornyot, amely különféle utcabútorokhoz kapcsolható, és az a fő szerepe, hogy megoldást kínáljon a hálózatok kapacitásbeli problémákra. Az out of home [othonon kívüli. Szerk.] utcabútorokra felszerelt Small Cell eszközük száloptikával csatlakozik a telekommunikációs hálózatokhoz, kapacitásnövekedést eredményezve szabadtéren.

A szakember nemzetközi példákkal illusztrálta a Small Cell-t, Düsseldorfban például 50 nyilvános wifi hotspotot hoztak létre, Párizsban pedig hirdetők szponzorálták a reptéri wifi elérés kiépítését. Hasonló eszközöket fognak telepíteni Magyarországon is. Júniusban pedig edukációs programot indítanak hasonló eszközökkel hazánkban.”

Forrás:
Out of home megoldások a városok századában; mediainfo.hu; 2015. május 12.

A bejegyzés kategóriája: gazdaság, távközlés
Kiemelt szavak: , , , , .
Közvetlen link.