„A Volán-társaságokkal kapcsolatos kérdésre Lázár János felvetette a MÁV és a Volán összevonásának lehetőségét, amely azonban – mondta – csak egy a kormányzat előtt fekvő, a tömegközlekedés korszerűsítésére vonatkozó koncepciók közül. A kérdés ősszel kerül a kabinet elé – tette hozzá, kijelentve ugyanakkor, hogy sem a MÁV, sem a Volán esetében nem merül fel a privatizáció lehetősége.”
———
„…A privatizáció helyett a Volán társaságok megszüntetése lehet – mondta kérdésre válaszolva Lázár János. Szerinte az is lehet, hogy a Volánok helyett semmi nem lesz, egyszerűen megszüntetik őket, és majd lesz helyettük MÁV. Persze emellett van másik három variáció is a MÁV és a Volán rendszerének átalakítására, de döntés nincs, Vitézy Dávidot kérték meg, készítsen erről anyagot.
A Volán társaságok lehetséges megszüntetéséről beszélt Lázár János. „Majd lesz helyettük a MÁV” – mondta a miniszter.
…
Magyarországon 24 Volán volt, megyénként általában egy, de néhol kettő vagy három. Az utóbbi években fokozatosan hét regionális szervezetbe vonták össze a cégeket.Gyakorlatilag az egész országot behálózzák járataik, a háromezer körüli település közül tízes nagyságrendű az olyan, ahol nincs buszmegálló. A MÁV-Start ugyanakkor a települések mintegy egytizedét éri el, persze a lakosság zöme ezeken él.
A Volán társaságok tevékenységét tehát aligha lehet fölszámolni, a magyar falvak zöme így közösségi közlekedés nélkül maradna. Valamilyen szervezeti átalakítás persze bekövetkezhet, maguk a mostani cégek eltűnhetnek, ha ez a kormányzati akarat.
Ezzel egybevág, amit a Miniszterelnökségen az Origo kérdésére mondtak: Lázár János megszűnésre vonatkozó megjegyzését úgy kell érteni, hogy a jelenlegi formában szűnnek meg az immár regionális társaságok, például úgy, hogy a MÁV Starttal vonják őket össze. De persze ez csak az egyik lehetőség, más verziók is vannak, ahogy a miniszter is mondta…”
Forrás:
Milliárdos lehet a viharkár; Miniszterelnökség; 2015. július 9.
Lázár János szerint megszűnhetnek az önálló Volánok; Origo.hu; 2015. július 9.