Nincs több sorbanállás a közműcégeknél! Elindult az online változásbejelentés

„Ugye Ön is utál órákat várakozni egy közműcég irodájában pusztán néhány adat átíratásáért, ha mondjuk elköltözött vagy felvette férje nevét? Erre a teljesen értelmetlen időpocsékolásra kínál egy egyszerűen, online elvégezhető ügyintézést magánszemélyek és cégek számára egyaránt a Széchenyi Tőkealap-kezelő legújabb pártfogoltja, ahol immár 100 közüzemi szolgáltatónál végezhet ügyintézést néhány kattintással.

Egy széles körben jelenlévő ügyintézési igényre kínál korábban nem létező megoldást egy miskolci startup a Széchenyi Tőkealap 63 millió forintos tőkebefektetésének köszönhetően. A DeltaRegister új honlapja, a változásbejelentő.hu az egy helyen elintézhető, ún. egykapus online közműátírást és adatváltozások bejelentését teszi lehetővé mind magánszemélyek, mind cégek számára. A vállalkozás már közel 100 közüzemi szolgáltatóval való ügyintézést tesz lehetővé, és az elérhető szolgáltatói kör további bővítését tervezi.

A cég elsősorban azoknak ajánlja szolgáltatását, akik nem kívánnak bonyolult nyomtatványok kitöltésével bajlódni, nincs idejük a hosszú személyes vagy postai ügyintézésre. A rendszerben minden adatot csak egyszer kell megadni, és az egyes szolgáltatók által kért nyomtatványok egyszerűen kitölthetők és elektronikusan beküldhetők. A honlap a nap 24 órájában otthonról, okos telefonról és táblagépről is elérhető.

A felhasználók a rendszeren keresztül összesen közel száz közüzemi szolgáltatóval léphetnek kapcsolatba, köztük díjbeszedőkkel, gázszolgáltatókkal, hulladékkezelőkkel, kéményseprő-ipari közszolgáltatókkal, távhőszolgáltatókkal, villamosenergia-szolgáltatókkal, illetve víz- és csatornaszolgáltatókkal. A fejlesztők nagy hangsúlyt fektetnek a rendszer hitelességére és biztonságára: elektronikus aláírással látnak el minden dokumentumot, amelyek hiteles elektronikus példányai bármikor elérhetők a rendszerben.

Magyarország egyik legdinamikusabban növekvő és legperspektivikusabb piaci területe ma az elektronikus szolgáltatásnyújtás, az SZTA befektetését fogadó induló vállalkozás egy jelenleg még nem létező, ám széles körben igénybe vehető szolgáltatást indít el ezen a területen – írja közleményében az SZTA. Célja, hogy egyszerűsítse, gyorsabbá és kényelmesebbé tegye az ügyintézést mindazon magánszemélyek számára, akik például költözés utáni közműátírással, házasságkötés vagy válás utáni névváltoztatás bejelentésével szeretnének élni, illetve azon cégek számára, amelyek székhelye vagy telephelye megváltozásának, cégneve módosításának bejelentését szeretné elintézni.

Az induló vállalkozás az eddigi fejlesztések inkubálását végző eGov Tanácsadó Kft. projektcége. A tanácsadó cég az elektronikus ügyintézés területén ma Magyarország egyik legtapasztaltabb piaci szereplője, több saját fejlesztésű e-ügyintézési szolgáltatást fejlesztett már ki. A DeltaRegister csapata tehát több éves, jelentős szakmai tapasztalattal a háta mögött fogott bele az új szolgáltatás megvalósításába. Az IT fejlesztések lezárásához és a kezdeti működési költségek finanszírozásához az SZTA fektetett be 63 millió forint értékű kockázati tőkét, amelyhez további magántőke is társul. A befektetés a tervek szerint 9 főnek teremt munkahelyet a következő két évben.[profit7.hu]”

—–

„Tavaly összesen 515 ezren jelentették be, hogy megváltozott a lakóhelyük (ebbe a hatalmas számba beletartoznak azok is, akik többször költöztek egy év alatt). 2014-ben 38 700-an házasodtak össze, sokaknak ezzel megváltozott a nevük is.

Bár sok mindent el lehet intézni online vagy telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, az adatváltozás még mindig sok macerával jár. Például egy csomó szolgáltatónál – például a közműcégeknél – be kell jelenteni az új nevet, vagy az új lakhelyet. Számítások szerint a lakossági oldalon évente mintegy 150-200 milliárd forint társadalmi költség keletkezik abból, hogy az emberek bejelentik a különféle szolgáltatók felé az életviszonyaikban bekövetkezett változásokat (születés, halál, névváltozás, címváltozás, telefonszám/e-mail változás, gépjárműcsere).

Szolgáltatói oldalon évente mintegy 35-50 milliárd forint ez az ügyfélszolgálati költség. Azaz ennyibe kerül a rezsiszolgáltatóknak, hogy fogadják és feldolgozzák az ügyfelek életviszonyaiban bekövetkezett változásokat.

Számítások szerint egy ügyintézés átlagosan két óra – az átlagjövedelemből és a munkaórákból számítva -, ez összesen 2700 forintot jelent (és ebbe még nincs beleszámolva az utazási költség)…Az oldalon egy közmű átírása alapáron 1 795 forintba kerül, az adatváltozások bejelentése 295 forint.[Pénzcentrum]”

Forrás:
Nincs több sorbanállás a közműcégeknél; profit7.hu; 2015. november 19.
Megváltozott a lakcímed? Ennyibe kerül, ha mindent el akarsz intézni; Pénzcentrum; 2015. november 17.

A bejegyzés kategóriája: gazdaság, informatika
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , , , .
Közvetlen link.