Egyszerűbb lesz telefonon intézni adóügyeinket

„Novemberétől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfelei, akik adóügyeiket sorban állás nélkül kívánják intézni – egyszerűbb, könnyen megjegyezhető és maguk által szabadon megváltoztatható 4 számjegyű PIN-kóddal azonosíthatják magukat az adóhatóság telefonos rendszerében – adta hírül a NAV.

A NAV azon ügyfeleinek, akik már rendelkeznek az ügyféltájékoztató és ügyintéző rendszer (ÜCC) használatához szükséges ügyfélazonosító-számmal (PIN kóddal), lehetőségük van annak módosítására, melyet a következőképpen tehetnek meg – hívja fel a figyelmet közleményében a NAV. A telefonos rendszerben a már megszokott azonosítási eljárást követve – adóazonosító jel és ügyfélazonosító-szám megadása után -, a főmenübe érkeznek, ahol a 3-as menüpont választásával elérhetővé válik a PIN kód módosítása. Ennek keretében új, 4 számjegyű ügyfélazonosító-szám megadása lehetséges.

A módosításnál célszerű olyan új PIN kódot választani, ami egyedi, mégis könnyen megjegyezhető az ügyfél számára. Elfelejtett ügyfélazonosító-szám esetében új kódot a TEL elnevezésű nyomtatványon lehet igényelni. További hasznos információ és részletes útmutató az ÜCC rendszerrel kapcsolatosan a 33. számú információs füzetben érhető el.”

Forrás:
Egyszerűbb lesz telefonon intézni adóügyeinket; Napi.hu; 2015. november 26.
Lásd még: Az adóhatóság telefonos ügyintéző rendszere; Információs füzetek, 33.; NAV (pdf)

A bejegyzés kategóriája: közigazgatási informatika
Kiemelt szavak: , , , , , .
Közvetlen link.