„Az újonnan átadott kormányablakban immáron a magas színvonalú ügyfélszolgálathoz méltó körülmények között fogadja a lakosságot a Nagykátai Járási Hivatal. Az eddigi két évről, a feladatkörök bővüléséről és az újdonságokról a Rádió Orient adásában Tarnavölgyiné Tényi Ágnes, a hivatal vezetője számolt be.
Összesen 15 település – 3 város, valamint községek, nagyközségek – tartoznak a Nagykátai Járási Hivatalhoz, melynek három kirendeltsége is van. Az intézmény élén 2013 elejétől áll Tarnavölgyiné Tényi Ágnes, aki elmondta, hogy számos helyszínen látnak el sokrétű feladatkört. Van okmányirodájuk is, ami nemrég alakult kormányablakká, valamint hatósági, gyámügyi, földhivatali és foglalkoztatási osztályuk, melyek az áprilisi integráció után is mind megmaradtak. Mivel Pest megye egy társadalmilag és gazdaságilag elmaradott térségéről van szó, az ezzel járó ügytípusok – például a közgyógyellátás vagy a gyámügyek – is az átlagosnál jóval sűrűbben fordulnak elő náluk, az önkormányzatoktól átvett feladatok mellé pedig egyre több egyéb csatlakozik, ilyen például az aktív korúak ellátása is.
A kibővült feladatokhoz plusz munkaerő egyelőre nem járt, a hivatal az engedélyezett 78 fős létszámmal működik, igaz, ebből van még pár olyan hely, ahol a GYES-en levők állását még nem töltötték be. A gördülékeny munkához nagy segítséget jelent, hogy a kollégákat át lehet immáron csoportosítani, így egy-egy feladat igényeihez mérten tudják elosztani őket. Az új típusú feladatokra első sorban belső képzésekkel készülnek fel, melyben a főosztályok is komoly segítséget nyújtanak, de a hivatal munkatársai gyakran részt vesznek az országos képzésekben, valamint előfordul nagyobb horderejű témáknál, hogy a kormányhivatal is szervez számukra külön belső képzéseket.
Tarnavölgyiné elmondta, hogy az ügyfelek túl sok mindent nem tapasztaltak a változásokból, a rugalmasabb nyitva tartásnak – szerdánként például reggel 8-tól egészen este 8-ig elérhetőek – és az új kormányablaknak azonban kifejezetten örültek, mivel korábban általában egyedül az ügyintézés helyszínét érte kritika. A december 8-ai átadásra az okmányiroda épületét újították fel teljes körűen, ami immáron a mai kor követelményeinek megfelelően működik.
A járási hivatal ügyintézői közül 11-en ügysegédként is dolgoznak egy-egy napot, közülük mindenkinek egy település jut. Ezen a jövőben változtatna Tarnavölgyiné, mivel elmondása szerint így viszonylag kevés ügytípussal találkozik egy-egy segéd. Ideálisabbnak találná, ha legalább 2-3 település tartozna a jövőben egy emberhez, de azt is kifejtette, hogy a kezdeti csekély létszám után most már hetente 80-100 ügyfél veszi igénybe a kormányablakként is működő szolgáltatást, s főként az idős embereknek nyújtanak komoly segítséget ezzel. Éves szinten a hivatalvezető szerint a 4-5000-et is el fogja érni ez a szám.
Így, év végén a jótékonyságra is maradt ideje a Nagykátai Járási Hivatalnak. A Pest Megyei Kormányhivatallal karöltve csatlakoztak a Cipősdoboz-akcióhoz, s a napokban 220 ajándékcsomagot adtak át a helyi családsegítő szolgálatoknak, akik majd személyesen továbbítják azokat a rászorulóknak. A 2015-ös feladatok közül amúgy sikerült mindent maradéktalanul ellátnia az intézménynek. Havonta 1000-1100 fő részesült foglalkoztatást helyettesítő támogatásban, 336 ápolási díjban, a 200 beérkezett hadigondozott kérelem nagy részét is elbírálták már, mindet pozitívan, s 60 esetben előlegezték meg a gyermektartási díjat is.
2016-ban Tarnavölgyiné szeretné, ha legalább annyira meg tudnának felelni minden kihívásnak, mint eddig, s bár egyelőre nem tud új feladatokról, biztos benne, hogy lesznek majd. Reméli, hogy ebben az esetben már a kifejezetten stabil állományuk létszámát is növelhetik, az ügyintézés színvonalából ugyanis semmiképp sem szeretne lejjebb adni. ”
Forrás:
Átadták Pest megye 13. kormányablakát Nagykátán; OrientPress; 2015. december 17.