Ignácz István: az elkövetkező időszakban az elektronikus ügyintézés fokozatosan valósul meg

„Hivatalosan is átadták pénteken az okmányiroda helyén, a Városház tér 18-20. szám alatt működő kormányablakot a XIX. kerületben. A kispesti a 235. olyan új integrált ügyfélszolgálat, ahol az okmányügyek mellett családtámogatási és állampolgársági ügyeiket is egy helyen intézhetnek a polgárok. Az elmúlt évben a 19. kerületi okmányiroda – amely 19 ablakkal működik – 50 ezres ügyfélforgalmat bonyolított le.

Az e-közigazgatási ügyintézés akkor jó, ha gyorsan és olcsón valósul meg, ugyanakkor hatékonyan működik – hangsúlyozta Ignácz István. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) elnöke szerint az elkövetkező időszakban az elektronikus ügyintézés fokozatosan valósul meg. Hozzátette, európai uniós viszonylatban Magyarország jelenleg közepes szinten áll.

György István, Budapest Főváros kormánymegbízottja úgy fogalmazott: 2010 óta a modern kori közigazgatás legnagyobb volumenű átalakítása zajlik. A kezdetekben 146, később 423, jelenleg pedig 528 ügytípus intézhető el a kormányablakokban – emlékeztetett. A számadatokról szólva elmondta, a közigazgatási reform 2011-es elindulása óta 1 millió 100 ezer állampolgár összesen 1 millió 200 ezer ügyet intézett el, a miniszterelnökség szándéka pedig a kormányablakokban végezhető ügykörök további bővítése. György István végezetül köszönetét fejezte ki Gajda Péternek, Kispest polgármesterének az együttműködésért.

A vidéki beruházások nagy része már befejeződött, 2016 májusáig pedig a fővárosi beruházások megvalósulásával összesen 270 kormányablak várja majd az állampolgárokat országszerte.”

Forrás:
Átadták az ország 235. kormányablakát Kispesten; OrientPress; 2016. január 15.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar, közigazgatási informatika
Kiemelt szavak: , , , , , , , , .
Közvetlen link.