„Hivatalosan is átadták az idei utolsó, 264. kormányablakot Krisztinavárosban szerdán. Az I. kerületi, Attila út 12. szám alatti integrált ügyfélszolgálati irodával az összes budapesti okmányiroda kormányablakká alakult, így az állampolgárokat valamennyi kerületben várja kormányzati ügyfélszolgálat.
Baltay Tímea emlékeztetett, 2011-ben elkezdődött a kormányablak-hálózat kiépítése, akkor még 29 helyszínnel. Mint mondta, jelenleg 1474 ügykörrel várják a munkatársak az állampolgárokat, 2017 januárjától pedig ez a szám 1540-re növekszik. A kormányablakokért felelős helyettes államtitkár hangsúlyozta, az elmúlt években a feladatkörök mellett a portfólió is bővült.
Segítséget nyújtottunk a Nemzeti Együttműködési Alap elektori választásában, tájékoztatást nyújtottunk az Erzsébet táboroztatás és egyéb pályázati lehetőségek kapcsán, de a Questor károsultak panaszainak beadási helyszíne is a kormányablak lett – emelte ki Baltay Tímea. A jövőbeli kihívásokat ismertetve elárulta, jelenleg azon dolgoznak, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal egyes ügytípusait is a kormányablakban intézhessék a magyar lakosok.
A kormányablakokért felelős helyettes államtitkár hozzátette, december 15-től a megújult központi időpontfoglaló alkalmazás segíti a gyorsabb és egyszerűbb ügyintézés folyamatát.
Nagy Gábor Tamás, az I. kerület polgármestere köszöntőjében rámutatott, az önkormányzat minden támogatást megadott, hogy az átalakulás zökkenőmentes legyen. Mint mondta, a helyszínt megszokták az állampolgárok, hiszen ebben a Krisztinaváros szívében található okmányirodában intézték előtte is ügyeiket. Az átalakítás időszaka alatt az állampolgárokat a szomszédos utcában kialakított helyszínen várták.
György István, Budapest kormánymegbízottja úgy fogalmazott, mérföldkőhöz érkezett a kormányablak fejlesztési projekt: az Attila úti iroda átadásával Budapesten befejeződtek az okmányiroda átalakítások, így minden kerületben van legalább egy kormányablak, de bizonyos kerületekben kettő integrált kormányzati ügyfélszolgálat is működik. Mint mondta, további fejlesztések várhatóak például a XXIII. és a XVII. kerületben, 2018 elejére pedig a Keleti- és a Nyugati pályaudvarokon is kormányablak nyílik majd.
Az I. kerületben, az Attila út 12. szám alatt található integrált ügyfélszolgálati iroda 9 front office és 3 back office állomással, 2 gyermeksarokkal várja az állampolgárokat.”
Forrás:
Az utolsó okmányirodából is kormányablak lett Budapesten; OrientPress; 2016. december 15.