Skip to main content
közigazgatás: külföldönszakirodalom

Hét hajtóerő a közigazgatás átalakításához – az IBM közigazgatási kutatóközpontjának ajánlásai

By 2017. november 5.No Comments

„Az IBM kormányzati ügyekkel foglalkozó központja (IBM Center for The Business of Government) működésének huszadik évfordulóján nagyszabású kutatási kerekasztalt szervezett 2017 tavaszán kormányzati szereplők, a tudományos élet és nonprofit szervezetek részvételével, hogy az elmúlt évtizedek tapasztalatai és az alapvető trendek alapján azonosítsák azokat a fő hajtóerőket, amelyek sikeres és eredményes közigazgatási átalakításokhoz vezethetnek, a közszféra operatív vezetőinek címezve a megállapításokat és javaslatokat, munkájuk hatékonyabbá tétele érdekében.

Az IBM összegzésképpen mindent összevetve hét hajtóerőt azonosított, amelyeket – részletes kifejtve azokat – friss jelentésükben ismertetnek. A hét hajtóerő egyben a jelentés hét fejezetét is alkotja:

  • Rálátás Az adatok, tapasztalatok és elemzések felhasználása megfelelő rálátást biztosít ahhoz, hogy jó irányba befolyásolja a döntéshozatalt, a cselekvést és az eredményeket.
  • Gyors reagáló képesség (agilitás). Az újszerű közigazgatási működési megoldások, felhasználói tapasztalatok és a programok eredményeinek agilis, gyors és könnyed adaptációja.
  • Hatékonyság. Vállalkozói megközelítés alkalmazása a jobb eredmények, a hatékony működés és az áramvonalas közigazgatás érdekében.
  • Kockázatok. A kockázatok csökkentése, a kiberbiztonság és az ellenállóképesség erősítése eleve összhangban van a kormányzat küldetésével.
  • Emberek. Az emberi erőforrások „művelése”. A dolgozók felvételének, fejlesztésének és megtartásának folyamatfejlesztése, az adatok és technológiák alkalmazása a szintváltáshoz.
  • Elkötelezettség. A polgárközpontú közigazgatás elősegítése valósidejű, interaktív visszajelzésekkel, ami elkötelezetté, a programok és szolgáltatások társ-alkotójává és társ-kivitelzőjévé teszi őket.
  • Digitalizáció. Az új technológiai és infrastruktúra-modellek optimalizálása, a felhasználói élményre fókuszálva, valamint az innováció ösztönzése a közigazgatási működés modernizálásához.

A jelentés praktikus és megvalósítható ajánlásokat biztosít a közigazgatási vezetők számára, amelyek forrásszűkével jellemezhető időkben is eredményeket biztosíthat a kormányzat számára.”

Forrás:
Seven Drivers of Government Transformation: The Center Looks Ahead; Dan Chenok; IBM Center for The Business of Government; 2017. november 1.
Seven Drivers Transforming Government; IBM Center for The Business of Government (a jelentés letölthető egyben és fejezetenként is)