Készpénzmentes fizetés Szegeden: nemcsak a tömegközlekedés, de a víz- és távhődíj, és a parkolóautomaták is elektronikus fizetésre váltanak

„Nemcsak a tömegközlekedés, de a víz- és távhődíj, és a parkolóautomaták is elektronikus fizetésre váltanak.

A tél végétől valamennyi szegedi közösségi közlekedési járművön jegyet válthatnak majd egyérintéses bankkártyával az utasok – tájékoztatta a SZKT Kft. az MTI-t.

A közlemény szerint a Tisza-parti városban az úgynevezett Cashless („készpénzkímélő”) Szeged koncepció keretében az év elejétől több szolgáltatási területen is elektronikus fizetési megoldásokat vezettek be.

Elindult az online ebéd- és távhődíj-befizetés, elektronikusan is fizethető a vízdíj, valamint az önkormányzati tulajdonú lakások vagy üzlethelyiségek bérleti díja. Egyérintéses bankkártyával már válthatók menetjegyek vagy bérletek az automatákból, és júniustól 136 automatánál így egyenlíthető ki a parkolás díja is.

December elején megkezdődött a tömegközlekedési járműveken a fedélzeti jegykiadó automaták rendszerének kialakítása. A PESA típusú villamosokon már most is lehet egyszerűen, bankkártyával jegyet venni. Ezután pedig fokozatosan valamennyi villamoson, trolibuszon, valamint a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. szegedi autóbuszain is megjelennek az automaták, amelyeknél 24 és 72 órás jegyek is vásárolhatók.[Mandiner]”

—-

„A bankkártyás jegyvásárlás gyors, egyszerű és hatékony – ismertették az illetékesek az SZKT egyik villamosán, amelyen már üzemel az első érintéses bankkártyával működő fedélzeti jegykiadó automata.

A PayPass-os fizetés piaci trend, idei adatok szerint már a használatban lévő bankkártyák túlnyomó része ilyen típusú. A szegedi tömegközlekedési eszközökön vásárolt jegyek aránya pedig évről évre növekszik az elővételben megvásároltak kárára. Nagy Sándor alpolgármester szerint az alábbi tényeket figyelembe véve, továbbá azt, hogy az utasok a járművön vételezett jeggyel a forgalmat és a járművezetőt is némileg feltartják, nyilvánvalóvá vált, hogy technikai megoldást kellett találniuk a jegyvásárlás egyszerűsítéséhez. A helyi önkormányzat egyébként a „Cashless Szeged” koncepció keretében már több szolgáltatásnál tette elérhetővé az elektronikus fizetés lehetőségét, most erre a tömegközlekedés területén is sor kerül. A bankkártyás-rendszer megvalósításában a MasterCard Europe SA volt segítségükre.

Majó-Petri Zoltán, a Szegedi Közlekedési Társaság ügyvezető igazgatója a gyakorlatban is megmutatta a jegyvásárlás menetét. A felszerelt érintőképernyős jegykiadón csupán ki kell választani a megvásárolni kívánt jegy típusát (menetjegy, 24 órás jegy, vagy 72 órás jegy), megadni a darabszámot, majd az arra alkalmas bankkártya odaérintését követően a kezünkbe is vehetjük a jegyünket.

Megtudtuk, az így megváltott jegy már feljogosít az utazásra, mivel tartalmazza a kiadás időpontját, azaz külön nem kell érvényesíttetni azt. Az új automata tervezésénél a gyengébben látó utasokra is gondoltak egy kontrasztosabb képernyő-megjelenítéssel, a külföldi vendégek angol és német feliratozás mellett is megválthatják menetjegyüket.

„Elkezdődhet az a hatvannapos próbaüzem, amelynek ideje alatt folyamatosan szerelik fel a kollégák az új jegykiadó gépeket a mintegy kétszáz Szeged belvárosában futó tömegközlekedési eszközre, ideértve a trolikat és az autóbuszokat is” – tette hozzá, kiemelve, a próbaüzem ideje alatt az utasok észrevételeit, panaszait figyelemmel kísérik.

A kéthónapos időszakot követően a városi közgyűlés dönt az új automaták végleges bevezetésének időpontjáról.[szegedma]”

Forrás:
Tél végétől egy érintéssel vehetnek jegyet a szegediek; Mandiner/MTI; 2017. december 9.
Tesztüzemben: immáron érintéssel is válthatunk menetjegyet; Betkó Tamás Dávid; szegedma.hu; 2017. december 4.
Lásd még: Cashless Szeged

A bejegyzés kategóriája: gazdaság, informatika, közigazgatás:magyar
Kiemelt szavak: , , , , , , , , .
Közvetlen link.