Skip to main content
közigazgatás: magyarközigazgatási informatika

Önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0) projekt: Önkormányzati ügyintézés online

Szerző: 2019. május 5.május 6th, 2019No Comments

Önkormányzati ügyintézés online
A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség által vezetett konzorcium 17,883 milliárd Forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült a Közigazgatás- és KözszolgáltatásFejlesztési Operatív Program KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Adminisztratív terhek csökkentése” tárgyú felhívásának keretében. „Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0)” elnevezésű kiemelt projekt fejlesztéseinek köszönhetően az ország valamennyi településén biztosított az önkormányzati ügyek online intézésének lehetősége az Önkormányzati Hivatali Portálon (https://e-onkormanyzat.gov.hu) keresztül.

Évente számos hivatalos ügy miatt keressük fel a helyi önkormányzatot: adóügyek, szociális támogatási kérelem benyújtása, születési anyakönyvi kivonat kikérése, vagy akár újonnan nyílt szálláshely nyilvántartásba vétele miatt is intézkednünk szükséges. Ezek a tevékenységek eddig jellemzően a személyes ügyintézések közé tartoztak és automatikusan a hivatali nyitva tartáshoz való alkalmazkodás, a végtelennek tűnő sorban állás és a lassú, papíralapú ügyintézés képe társult hozzájuk. A projekt keretében megvalósult Önkormányzati Hivatali Portál ezt a képet hivatott megváltoztatni.

Az Önkormányzati Hivatali Portálra (https://e-onkormanyzat.gov.hu) kattintva az ország bármely pontjáról, bármikor, kényelmesen, online intézhető több mint 150 különféle ügy, az ipari és kereskedelmitől a birtokvédelmi és hagyatéki ügyeken át a szociális támogatásig. Továbbá a portálon közvetlenül elérhető, egy úgynevezett e-Papír szolgáltatás (epapir.gov.hu), aminek a segítségével szinte bármilyen ügyben benyújtható kérelem.
Az ügyfélkapuval, e-személyivel vagy a részleges kódú telefonos azonosítással történő bejelentkezést követően kényelmesebbé és gyorsabbá válik az ügyintézés, ugyanis a közhiteles nyilvántartásokban rögzített személyes adatok már automatikusan kitöltve jelennek meg a kiválasztott űrlapokon. Az önkormányzati ügyek nem csak indíthatóak a portálon, hanem követhetőek is, illetve a tárhelyen elérhetőek a beküldött űrlapok másolatai.

Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0) projektet a Széchenyi 2020 program keretében valósítja meg a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) mint projektvezető, a Belügyminisztérium, mint a projekt szponzora és a szakmai – műszaki feladatok ellátói, a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ Zrt.), az Idomsoft Zrt. a Magyar Államkincstár, a Kincsinfo Nonprofit Kft., a Kopint-Datorg Kft. (KDIV). A megítélt támogatás összege 17.883.612.976 Forint, amelyet az Európai Szociális Alap finanszíroz a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program keretében.

További információ kérhető:
asp@kifu.gov.hu

Forrás:
Önkormányzati ügyintézés online; Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség; 2019. április 30. (.pdf)