A divatipar átalakulása

„A divat a kultúra szerves része, az önkifejezés eszköze. A 18. század végén szabadalmaztatott szövőgép megjelenése óta a divatipar többször jelentős változásokon ment keresztül. Az átalakulások sorába illeszkedik az elmúlt évtizedeken kibontakozó folyamat, amely a szektor felgyorsulását hozta magával. A tömeggyártásra szakosodott cégek át-alakították a gyártási technológiát, ezzel párhuzamosan megváltoztak a fogyasztói szokások: teret nyert a fast fashion (gyors divat), mint üzleti modell. A vásárlók igényeinek kiszolgálását és a gyártás tempóját tovább fokozza az ultra-fast fashion megjelenése. Globális szinten elmondható, hogy az átalakulás előfeltétele és hajtóereje a digitalizáció. Az online áruházak elterjedése és a mobiltechnológiák egyértelműen vásárlásösztönzően hatnak. A közösségi média trend-formáló ereje a piaci szereplők számára megkerülhetetlené vált, utóbbi hatékony optimalizálása adatelemzés segítségével maximalizálható…”

Forrás:
A divatipar átalakulása; Simsa Tünde; Képviselői Információs Szolgálat; Infojegyzet, 2020/1.; 2020. február 17. (PDF)

A bejegyzés kategóriája: gazdaság, Internet, szakirodalom
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.