informatikaközigazgatás: magyarközigazgatási informatika

Emberi beavatkozást nem igénylő, gyors és automatizált ügyintézés lesz a kormányablakoknál és okmányirodákban

Szerző: 2021. november 21.No Comments

„A Belügyminisztérium vezette konzorcium 2,31 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-Fejlesztési Operatív Program KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2020-00058 „Adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretében. A projekt célja, hogy országosan mintegy 400 darab érintőképernyős, önkiszolgáló ügyintézési pont (KIOSK) segítse az állampolgárokat a kormányablakok és okmányirodák oldaláról emberi beavatkozást nem igénylő, gyors és automatizált ügyintézésben.

Megvalósítási szakaszba lépett a „Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre” (KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2020-00058) elnevezésű, Európai Unió által finanszírozott projekt – jelentették be közösen a konzorciumtagok a 2021. november 18-án megtartott, budapesti sajtóeseményen.

A projekt célja 400 db érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pont (KIOSK) létrehozása.
„A KIOSK eszköz hidat képez a személyes és az elektronikus ügyintézési tér között, hiszen sorban állás és ügyintézői beavatkozás nélkül már az első ütemben 12 ügytípus lesz intézhető, akár 0-24 órában, országszerte több száz helyszínen” – jelentette ki Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára.

A projektkonzorcium továbbá a mesterséges intelligencia (MI) technológiával továbbfejleszti a KIOSK eszközök elektronikus támogató környezetét és a kapcsolódó támogató funkcióit, így automatizálva bizonyos ügytípusokat.

„Ez a fejlesztés óriási mérföldkő az ügyfélközpontú szolgáltatásfejlesztési stratégiánkban. A KIOSK rendszerrel ellátott kormányablakaink tökéletes komplementer szolgáltatásként illeszkednek az egyre bővülő, távolról intézhető, online- és személyes ügyintézési szolgáltatások közé. Terveink szerint 2022 végére a KIOSK rendszer az ország 301 kormányablakában és 6 okmányirodájában válik elérhetővé, használata pedig olyan mindennapi rutinná válik az ügyfelek számára, mint egy bankautomata használata.” – mondta el a sajtóeseményen dr. Uzsák Katalin a Miniszterelnökség területi közigazgatás működtetéséért felelős helyettes államtitkára.

A fejlesztés forrása 2,31 milliárd forint, amelyet az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése finanszíroz a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretében. A projektet a Széchenyi 2020 program keretében valósítja meg a konzorciumvezető Belügyminisztérium, és a projektben résztvevő konzorciumi partnerek: Budapest Főváros Kormányhivatala, IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

A projekt tervezett befejezése: 2022. december.”

Forrás:
Gyors, önkiszolgáló, automatizált ügyintézés; NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.; 2021. november 18.