„Elemzésünkben azt vizsgáljuk, hogy hogyan vélekednek a hazai kis- és középvállalkozások tulajdonosai, illetve vezetői néhány közhivatal és intézmény hatékonyságáról, szolgáltatásaik minőségéről. Az elemzés a GVI KKV Körkép kutatásának négy hullámán (2010. október, 2014. július, 2015. július, 2016. január) alapul, 1207 válaszadó intézmény értékelését vizsgáltuk.
Eredményeink szerint a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt a válaszadók többsége (inkább) pozitívan értékeli. A többi intézménnyel összehasonlításban azt láthatjuk, hogy a válaszadók legnagyobb része a kórházakat ítéli meg (inkább) negatívan. Minden vizsgált időpontban nagyjából a válaszadók kétharmada vélte, hogy a kórházak működése (inkább) nem hatékony. A bíróságokról a válaszadók többsége (inkább) pozitív véleménnyel rendelkezik, csakúgy, mint a rendőrségről, amelynek megítélése javult 2010-hez képest. A kormány működését szintén (inkább) pozitívan ítélik meg a válaszadók, azonban 2010-hez képest csökkent az (inkább) pozitív véleménnyel rendelkezők aránya. A parlament esetében kevésbé kedvező képet találtunk: a válaszadók fele és háromötöde között mozgott az (inkább) pozitív véleménnyel rendelkezők aránya a vizsgált négy időpontban. 2010-hez képest 2016-ra pedig csökkent a parlamentet (inkább) hatékonynak tekintők aránya… ”
Forrás:
A hazai közhivatalok és intézmények megítélése a KKV Körkép felvételeinek eredményei alapján ; Gazdasági Havi Tájékoztató, 2016. április; MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet; 2016. május 12. (pdf)