Skip to main content
informatikaközigazgatás: magyarközigazgatási informatika

Nem nőtt az elektronikus jegyrendszer bevezetésének teljes költsége

Szerző: 2017. június 18.No Comments

„Az elektronikus jegyrendszert érintő változásokról hozott döntést a Fővárosi Közgyűlés 2017. június 14-én. A sajtóban tévesen megjelent hírekkel ellentétben a projekt teljes keretösszege nem változott, sőt annak üzemeltetési költségei közel 2 milliárd forinttal, míg az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) által nyújtott hitel lehívásához kapcsolódó költségek 100 millió forinttal csökkennek. A módosításokra a korábban a Fővárosi Önkormányzat által is jóváhagyott újratervezési munkák és többletfeladatok miatt volt szükség.

A projektmunkálatok maradéktalan ellátása érdekében az EBRD által biztosított teljes hitelkeret lehívására sor kerül, ez nem a projekt teljes költségének a növekedését jelenti. A fővárosi önkormányzat a projekt maradéktalan megvalósulása érdekében a korábban jóváhagyott keretösszeget biztosítja.

Mindezek mellett az elektronikus értékesítési csatornák továbbfejlesztése újabb mérföldkőhöz érkezett, az utazóközönség már 2017 nyarán találkozhat az online jegyértékesítés új formájával. Ennek köszönhetően elég lesz csak regisztrálni a rendszerbe egy névhez hozzárendelt, személyazonosításra alkalmas arcképes igazolványt, majd bankkártyás fizetéssel lehet megvásárolni a megfelelő terméket és attól kezdve a mobil applikációs megjelenés mellett használható az okmány azonosításra ellenőrzéskor. Ezzel 2017 őszétől már akár önmagában az új elektronikus személyigazolvány (e-Szig), vagy a diákigazolvány elégséges lesz az utazási jogosultság igazolására.

A nyár végén sor kerül a Deák Ferenc tér M (Sütő utca) metróállomáson az első beléptető kapuk, valamint a Közvágóhíd utca HÉV-állomáson érvényesítő készülékek telepítésére. Ez az állomási infrastruktúra-telepítés első állomása, amelyen a BKK éles környezetben teszteli a beléptető kapuk funkcionális működését, továbbá az eszközök háttérrendszerekkel történő kommunikációját. Természetesen az ügyfelek először nyitott kapukkal fognak találkozni az állomáson, mivel a rendszer bevezetésének elengedhetetlen feltétele a teljes infrastruktúra telepítése.

A BKK az EBRD-vel szoros együttműködésben mindent megtesz az eddig bekövetkezett szállítói csúszások hatásának csökkentése és a további átütemezések elkerülése érdekében.”

Forrás:
Nem nőtt az elektronikus jegyrendszer bevezetésének teljes költsége; BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt.; 2017. június 15.
Lásd még: Három milliárddal drágul, és még csúszik is a budapesti elektronikus jegyrendszer; Bucsky Péter; 444.hu; 2017. június 14.