„A Digitális Jólét Nonprofit Kft. a World Robot Olympiad győri világdöntőjéhez kapcsolódóan, az EFOP-3.2.15–VEKOP-17-2017-00001 „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” című kiemelt projekt bevonásával, műhelymunkával egybekötött nemzetközi konferenciát szervez Kódolás a köznevelésben címmel, 2019. november 8-án. A rendezvény plenáris előadások, műhelymunkák, valamint jó gyakorlat bemutatók keretében járja körül az algoritmikus gondolkodás fejlesztésének nemzetközi és hazai módszertani lehetőségeit, különös tekintettel a matematika és a természettudományos tantárgyak területére.
Az algoritmikus gondolkodásra való képesség fejlesztése, a kódolás, a programozás egyre fontosabb része a munkaerőpiacon elvárt kompetenciáknak, és világszerte mind szélesebb körben válik valamilyen formában az iskolai oktatás részévé. Fontosnak tartjuk, hogy ez a tendencia Magyarországon is erősödjön.
A kódolás és a programozás népszerűsítésében meghatározó szerepet játszik a World Robot Olympiad versenysorozat, amelyen Magyarország évek óta sikeresen vesz részt. Az idei évben, a világverseny nemzetközi döntőjére november 8. és 10. között Győrben kerül sor. Az eseményre több mint 6000 tanuló, felkészítő tanár, bíró és egyéb közreműködő szakember érkezik a világ minden tájáról. Az esemény és a hozzá kapcsolódó nemzetközi konferencia kiváló lehetőséget teremt a hazai pedagógusok, intézményvezetők és oktatási szakemberek számára, hogy más országok képviselőivel megvitassák az algoritmikus gondolkodás fejlesztése, a kódolás és a programozás napi pedagógiai gyakorlatba való beépítésének lehetőségeit, problémáit, illetve megoszthassák egymással jó gyakorlataikat.
A Kódolás a köznevelésben című konferencián való részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött.
A konferencia részletes programja és a regisztrációs űrlap ide kattintva érhető el.”
Forrás:
Kódolás a köznevelésben – nemzetközi konferencia a győri WRO világdöntőn; Digitális Pedagógia Módszertani Központ; 2019. október 22.