„Az év végére várhatóan körülbelül 2500 féle ügyet intézhetnek a polgárok a Kiskőrösi Járási Hivatalban – tájékoztatta lapunkat dr. Fröschl Péter hivatalvezető.
– Elkényeztetett helyzetbe kerültek a Kiskőrösi járás lakói, mert négy kormányablak szolgálja ki őket. A Kecskeméti járás háromszor nagyobb, ott mégis csak három ablak segíti a munkát. – Ez egy adottság, négy okmányirodánk volt, ezekre épül az új típusú ügyintézési rendszerünk. Kétségkívül szerencsés helyzetben vagyunk: Izsákon Kiskőrösön, Soltvadkerten és Kecelen nyitunk kormányablakokat, várhatóan 2013 októberében. Mintegy 2500 féle ügy-, ügytípus elintézésére nyílik lehetősége a polgároknak az év végére minden egyes hivatalban.
– Beleszólhatott abba, hogy kivel fog együtt dolgozni?
– Nem, a stáb a térségi önkormányzatok dolgozóiból állt össze.– Tudja mérni a kollégái teljesítményét? Egy banki ismerősöm mesélte, hogy náluk figyelik ki mennyi ügyfelet szolgál ki egy műszakban.
– Nincs ilyen előírás. Nálunk az a legfontosabb, hogy az ügyfél minden kérdésére teljesen kielégítő módon kapjon megoldást.– Hány dolgozó munkáját felügyeli a járásban?
– Összesen 93 dolgozóét.– Azt mondta, hogy várhatóan hozzávetőlegesen 2500 féle ügyet lehet intézni a hivatalban. Mindenki ért majd mindenhez?
– Ilyen ember nincs, de a munkatársnak rálátása kell, hogy legyen az adott ügy iratainak, információinak az összegyűjtésére, illetve az ügy elindítására. Így a tisztviselőnek a megfelelő helyre kell továbbítania az ügyfél anyagát. Azaz ismernie kell a munkaügyi rendszer működését, éppúgy, mint a földhivatalét, vagy akár az ÁNTSZ-ét.– Most széttagoltan több épületben dolgozik a hivatal Kiskőrösön. Nem lenne egy olyan ingatlan, ahol mindenki elférne?
– Lenne, de egy ilyen helyre költözni ma még csak álom. A kőrösi volt SZTK épületében elférnénk, igaz előtte átalakításokat kellene végeztetni.– Kerényi János kormánymegbízott a „Jó Állam” megteremtéséről szokott a sajtónak nyilatkozni. Ön a maga területén mit tehet ennek érdekében? Az emberek nem születnek empatikus, kedves, odaadó, mosolygós ügyintézőnek.
– Az önkormányzattól átvett dolgozók adják a járási hivatal állományát. El kell telnie bizonyos időnek, hogy lássam, ki milyen minőségben végzi a munkáját. Ha kell, akkor nem kizárt a személycsere sem. Azt szeretném, ha az utca embere azt mondaná, most jobb az ügyintézés a korábbihoz képest. A korábbi munkahelyemen a Kiskőrösi Munkaügyi Kirendeltségen is törekedtem arra, hogy empatikus emberek kerüljenek kapcsolatba a nehéz helyzetbe jutott polgárokkal, akik közül most nem kevesen attól tartanak, hogy nem lesznek képesek elintézni az ügyeiket, mert például Akasztóról Kiskőrösre kell utazniuk.– Végül is be kell utazniuk Kőrösre vagy nem?
– Minden héten lesz egy olyan munkatársunk Akasztón, illetve minden településünkön, aki ügysegédként egy nap az önkormányzat irodájában várja a polgárokat. Arra törekedünk, hogy olyan személy legyen az illető, aki vagy helybéli, vagy ismerős a településen. Kiskőrösre csak akkor kell beutazniuk az ügyfeleknek, ha azonnal, rövid időn belül kell elintézniük valamit.– Mi van akkor, ha nincs jelentős ügyfélforgalom?
– Akkor nem teljes nap, hanem csak ügyfélfogadási órákban várjuk a polgárokat, ha azonban sok a munka, akkor akár két napra is kibővítjük a nyitva tartást. Az imrehegyi ügysegédünk például imrehegyi lakos, de bent dolgozik a keceli kirendeltségünknél.– Ügyintézés során sok esetben a 25-30. napon érkezik meg a válasz. Várható-e ennek a rövidülése?
– Kifejezetten kértem a munkatársaimat, hogy ne a jogszabályban megszabott ügyintézési maximumot várják ki, hanem amilyen gyorsan csak lehet végezzék el a munkájukat.”
Forrás:
Egy hivatal négy ablakkal; Barta Zsolt; baon.hu; 2013. január 10.