Skip to main content
közigazgatás: magyar

Hivatali eljárások kényelmesen

Szerző: 2015. május 10.No Comments

„Elégedettséget tükröznek az ügyfelek visszajelzései a kormányablakok működéséről. Veszprém megyében hat integrált ügyfélszolgálati iroda működik, és még hat kezdi meg tevékenységét az idén.

A Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára, Kovács Zoltán a Napló kérdésére elmondta, hogy országosan, és megyei szinten az ügyfelek megelégedésére szolgáltak a közigazgatásban megvalósított változtatások.

– Bár a kérdőív kitöltése önkéntes, és a felmérés nem reprezentatív, igen jók az összesített adatok – nyilatkozta az államtitkár. Elmondta, hogy tavaly közel kétmillió ügyfél kereste fel a kormányablakokat, Veszprém megyében mintegy nyolcvanezren. Az idei első negyedévben az országban több mint hétszázezren, megyénkben közel harmincezren fordultak az integrált ügyfélszolgálatokhoz.

Az egyik leglényegesebb kérdés a várakozás és az ügyintézés ideje. Az ügyfelek több mint kétharmada öt percen belül sorra került, az országos átlagot is felülmúlják a Veszprém megyei adatok.

– Az ügyintézés hossza nagyban függ az ügykör jellegétől, illetve attól, hogy hány ügyet intéz egyszerre az ügyfél. Összességében a kiszolgálás több mint kilencven százaléka negyed órán belül befejeződött – számolt be Kovács Zoltán.

A kérdőíven ötfokozatú skálán értékelhetik az ügyfelek a kormányablak megközelíthetőségét, a környezetét, a tájékoztatást, az iroda külső és a belső megjelenését, a kiszolgálóhely kialakítását, valamint az ügyintézők felkészültségét, diszkrécióját, tájékoztatását, türelmét és udvariasságát.

– Minden kategóriában nyolcvan százalék fölötti értéket mutat azoknak a száma, akik nagyon elégedettek az ügyintézőkkel – mondta az államtitkár. Hozzátette, hogy a technikai felszereltségre és az ügyfélintimitásra soha nem érkezett panasz. Van egyébként egy külön tárgyaló, ahol a vezetővel négyszemközt megbeszélheti az ügyfél a problémáját, ha bizalmas kérdés merül fel.

Megyénkben a több mint háromezer kérdőívet kitöltő ügyfél között mindössze tízen voltak elégedetlenek. Az ügyfelek döntő többsége olyan kiszolgálást kapott, amely megfelelt az előzetes elvárásaiknak.

– 2011 januárjában nyílt az első kormányablak, legutóbb Pápán a százegyedik. Még az idén befejeződik a program, összesen 272 iroda létesül. Jelenleg 338 ügytípus intézhető az integrált ügyfélszolgálatokon, ez év végére eléri az ezer felettit – számolt be az államtitkár, aki elégedett a teljesítménnyel és köszönetét fejezte ki a kormányablakok dolgozóinak.”

Forrás:
Hivatali eljárások kényelmesen; Penk Tímea; veol.hu; 2015. május 4.