A digitális közszolgáltatások segítik az emberek és a vállalatok boldogulását

„A digitális közszolgáltatások, a mobilparkolás, az online ügyintézés elősegítik a magyar emberek, vállalkozások boldogulását, a kormány ezekkel a szolgáltatásokkal az idő és pénz megtakarításán túl azt szeretné elérni, hogy a mindennapok könnyebbé, egyszerűbbé, kényelmesebbé váljanak – mondta a Miniszterelnökség nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkára.
Németh Lászlóné a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által szervezett szimpóziumon pénteken Budapesten úgy vélte, nincs ma Magyarországon olyan ember, akihez valamilyen módon ne jutottak volna el az olyan fejlesztések, mint a közigazgatási ügyek intézése kistelepüléseken a Magyar Postánál az Agora projekt keretében, vagy a Díjnet Zrt. szolgáltatásai, és a teljes körű online ügyintézés lehetősége a Főgáz csoportnál.

Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a jövő az okos városokban van, egyre több intelligens megoldást fejlesztenek majd, kiemelve a parkolási rendszer, elektronikus jegyrendszer “okossá” tételét. Hozzátette, van üzleti potenciál a mobilparkolásban, egyre több piaci viszonteladó aktív a szolgáltatásban, a korábbi 5-7 mellett már 17-en csatlakoztak. Úgy vélte, a mobilfizetési rendszerhez hasonló nyitott platformok új piaci szolgáltatási lehetőségeket tudnak nyitni az innovatív vállalkozások számára, és ennek komoly gazdaságfejlesztési hatása is lehet.

Elmondta, az állam megkezdte a digitális átállást, megindult az e-közigazgatás fejlesztése, elérhető a digitális aláírás szolgáltatás is, ami azért lényeges, mert innentől az állampolgárok “le vannak képezve a digitális térben”, és ehhez hozzá lehet ehhez igazítani a szolgáltatásokat.

Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. elnök-vezérigazgatója előadásában arról beszélt, hogy a csekkek ingyenes bankkártyás befizetésének lehetősége tavaly “évtizedes restancia” volt. Kifejtette, fél év alatt az ilyen típusú tranzakciók tették ki a teljes csekkforgalom 16 százalékát, ami jelentős eredmény, figyelembe véve a 215 millió darabos csekkforgalmat évente. A kezdeti felfutás után már egyenletes a növekedés az alternatív csatornáknál, a csekkautomatáknál és QR-kódos csekkbefizetésnél, amelyek 2015 elején indultak – mondta.

Kitért arra, hogy a digitális szolgáltatásoknál az a fontos, hogy ne önállóan, hanem portfolióban jelenjenek meg. A Díjnet példáját alapul véve elmondta, akkor lesz sikeres egy szolgáltatás, ha több szolgáltatót – internet, víz, elektromos, távhő – tud egy felületre hozni. A folyamatban lévő fejlesztések közül kiemelte a levél nyomkövetést. Fontosnak tartotta, hogy az évi 650 millió küldeményt fizikailag továbbító postánál például a most kézzel írt, kézbesítést igazoló tértivevény ne fizikailag jelenjen meg, és a rendszer valós időben adjon információt a teljes logisztikai folyamatról, kézbesítéséről minden levéltípus esetében.

Elmondta, idén nyáron indul az időpontfoglalás: a posta mobil alkalmazásán keresztül lehet sorszámot foglalni és időpontra menni a sorban állás helyett.”

Forrás:
A digitális közszolgáltatások segítik az emberek és a vállalatok boldogulását; Miniszterelnökség; 2016. június 17.

A bejegyzés kategóriája: gazdaság, informatika, közigazgatási informatika
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .
Közvetlen link.