„Az Országos Bírósági Hivatal (OBH) „Közintézmények közérthetősége” címmel konferenciát rendezett a Magyar Igazságügyi Akadémián az országos hatáskörű szervek kommunikációjáért felelős vezetői részére. A szakmai találkozón egyetemi oktatók, jogászok és piaci szereplők is előadást tartottak.
A konferenciát dr. Handó Tünde, az OBH elnöke nyitotta meg. Hangsúlyozta, a XXI. századi bírósági szervezet alapértéke kell, hogy legyen a nyitottság és a szolgáltató jelleg. Az egyik legfőbb stratégiai cél a bírósághoz való hozzáférés egyszerűsítése. Írásban és szóban is fontos a felhasználóbarát, élményközpontú tervezés. A közérthető megfogalmazás azonban soha nem mehet a szakszerűség rovására, ezt az egyensúlyt kihívás megtalálni.
Hozzátette, a 2017-es év a közérthetőség éve a bíróságoknál, ez többek között azt is jelenti, hogy a bírák kötelező továbbképzésébe beépül a közérthető kommunikáció fejlesztése. A tervek között szerepel továbbá – a fogyasztók igényeihez igazítva – a teljes bírósági weboldal megújítása. A bírósági ügyfélcentrumok kialakításakor pedig mind a tárgyi környezetet, mind az ott elérhető tartalmakat (pl.: ügyfél-tájékoztatók) úgy alakítják ki, hogy azok valóban segítséget nyújtsanak az épületekbe látogatók számára.
A szakmai találkozón több neves szakember tartott előadást. A közintézmények, egyetemek részéről megszólalt Prof. dr. Sárközy Tamás jogász, a Budapesti Műszaki Egyetem egyetemi tanára; dr. Antal Zsolt, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közszolgálati Média- és Kommunikáció Tanulmányok Kabinet vezetője és Szabó József Attila, a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ igazgatója. A nemzetközi tapasztalatokról Villányi József, az Európai Parlament Magyar Fordító Osztályának vezetője beszélt.
A piaci és civil szereplők közül pedig előadást tartott Bőhm Kornél, a Spindoc Kommunikációs Hálózat szakértője, Faix Csaba, a Prezi kommunikációs vezetője, Gergely Vera közérthető fogalmazás szakértő, Tóth Fruzsina az Utcajogász Egyesület utcajogásza és Magyari Tibor, A Város Mindenkiért csoport aktivistája.
A konferencián szó esett a világos beszédről, a közérthető jogszabályalkotásról, ügyfél-tájékoztató kiadványokról és a Prezi kommunikációs szerepéről is. Az előadásokat követően a közintézmények képviselői kerekasztal beszélgetésen osztották meg egymással tapasztalataikat, jó gyakorlataikat.”
Forrás:
Egyszerű fogalmazás és világos beszéd a közintézményeknél is; Országos Bírósági Hivatal; 2017. jan. 27.