Skip to main content
közigazgatás: magyarközigazgatási informatika

A katasztrófavédelem fejleszti a döntéstámogatáshoz szükséges digitális infrastruktúráját

Szerző: 2017. december 30.No Comments

„Budapest, 2017. december 29., péntek (OS) – A katasztrófavédelem egy döntéstámogató rendszer elnevezésű projekt keretén belül fejleszti informatikai infrastruktúráját.

A 2019 végéig tartó fejlesztés célja a katasztrófák megelőzése, azok bekövetkezése esetén a következmények mérséklése, valamint a reagálóképesség javítása. Ennek érdekében a projekt több területet céloz meg, a fejlesztés különböző részekből áll: korszerű eszközök beszerzése, a szervezet informatikai rendszerének fejlesztése, továbbá szakmai képzések. Az informatikai objektumok biztonsági fejlesztése révén a beruházás végére országos és területi szinten egységesebb biztonsági szint jön létre.

A döntések megfelelő háttértámogatásához elengedhetetlen a gyors és hatékony kommunikáció. A jelenleg webes környezetben működő, térinformatikával támogatott alkalmazások a projektnek köszönhetően mobileszközökön is megjelennek majd. Ennek a fejlesztésnek az eredményeként a szükséges információk a terepen dolgozó állományhoz egyaránt könnyebben eljutnak.

Az európai uniós támogatással megvalósuló projekt révén elért eredmények a teljes katasztrófavédelmi szervezet tevékenységére pozitívan hatnak, az irányításban és a végrehajtásban tevékenykedők mindennapi munkáját támogatják. A beruházásnak köszönhetően korszerű katasztrófavédelmi informatikai rendszer jön létre, amely javítja a veszélyhelyzetekre való reagálóképességet és segíti a döntések meghozatalát.

A KEHOP-1.6.0-15-2016-00023 azonosítószámú projekt támogatási összege 850 millió forint.”

Forrás:
A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság közleménye; BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság/MTI Országos Sajtószolgálat; 2017. december 29.
Lásd még: KEHOP-1.6.0 – Katasztrófavédelmi rendszerek fejlesztése; Széchenyi 2020